Un studiu efectuat la inceputul acestui an de compania Synovate pe un lot de aproximativ 4 000 de femei din zone geografice diferite, arată că cel puţin jumătate din romance se aşteaptă să fie susţinute financiar de parteneri.

Astfel, 24% din cele 400 de romance intervievate au răspuns că li se pare normal ca bărbatul să suporte toate cheltuielile traiului impreună, in timp ce doar 3% dintre americance au optat pentru acest răspuns.

Ideea că bărbatul trebuie să "ţină casa" este susţinută şi de 11% din britanice, 12% din franţuzoaice, 17% din chinezoaice şi 40% din locuitoarele Arabiei Saudite.

De asemenea, un procent de 33% din romancele intervievate ar prefera să fie susţinute financiar de parteneri, in comparaţie cu doar 9% din americance.

Doar 43% dintre romance sint de părere că bărbaţii nu ar trebui să fie responsabili de toate aspectele financiare ale traiului in comun, idee imbrăţişată şi de 72% dintre americance, 68% dintre britanice şi 60% din franţuzoaicele intervievate.

Potrivit studiului, 22% dintre romance au propriul cont bancar de economii, in comparaţie cu 70% dintre britanice. De asemenea, doar 8% au asigurări de viaţă, in timp ce 14 % deţin proprietăţi imobiliare.

Numai 7% au ales să-şi investească banii cumpărind acţiuni sau poliţe cu valoare la purtător, in comparaţie cu 33% dintre americance şi 35% din britanicele intervievate.

Singurele bunuri de valoare care le aparţin in exclusivitate par a fi bijuteriile, 81% din romancele intervievate declarind că deţin astfel de accesorii.

Una din concluziile studiului este că deşi banii continuă să condiţioneze independenţa şi integritatea femeilor din toată lumea, mai mult de jumătate din subiecţii intervievaţi au negat faptul că partenerul care ciştigă mai mulţi bani este cel care deţine controlul intr-o relaţie.

Potrivit rezultatelor cercetării, mai mult de jumătate din americance ciştigă mai mult decit partenerii lor, japonezele şi locuitoarele Arabiei Saudite işi păstrează banii in fonduri de economii proprii, secrete, in timp ce 9 din 10 chinezoaice susţin că au ultimul cuvint cind e vorba de achiziţii importante (proprietăţi imobiliare

sau maşini) de uz familial.

Studiul Synovate a fost efectuat pe un lot de 3 821 de femei din Statele Unite, Brazilia, Marea Britanie, Franţa, Romania, Arabia Saudită, China, Singapore şi Japonia.