Presedintele SUA, George W. Bush, pregateste scumpiri. Dar nu pentru populatie, ci pentru marii producatori si distribuitori de televiziune. Bush se gindeste sa reia un proiect de lege prin care acestia trebuie sa plateasca o „taxa“ de 500 de milioane de dolari pentru folosirea canalelor tv.

Aceasta face parte dintr-o propunere de buget de 2,57 „trilioane“, pe care presedintele a prezentat-o luni in Congresul american. Data trecuta, Bush nu a avut ajutorul comisiei de specialitate, aceasta fiind condusa de un simpatizant al marilor companii, Billy Tauzin. Noul presedinte al comisiei este, insa, un sustinator fervent al legii.

Astfel, presiunea trece pe umerii companiilor de profil, care ar urma sa treaca pe digital. Toate acestea pentru ca se preconizeaza un deficit bugetar pe 2005 de 427 de miliarde de dolari. Frecventele lasate libere ar urma sa aduca la buget, dupa o vinzare prin licitatie, aproximativ 100 de miliarde de dolari.

Termenul-limita este putin ambiguu, pentru ca ofera doua posibilitati, pina la sfirsitul lui 2006 sau pina cind 85% dintre americani vor primi semnal digital. Cota de 85% a fost considerata extrem de nerealista, deci termenul-limita ar ramine sfirsitul lui 2006. Industria tv acuza Administratia Bush de faptul ca acest proiect de lege este extrem de prost.