Organizarea unei nunti poate costa saptamini intregi de bataie de cap. Si in Romania s-au gasit intreprinzatori care sa profite de dorinta mirilor de a avea o nunta de vis. Afacerile lor sint din ce in ce mai profitabile, intrucit cererea este intr-o continua crestere. Clientii sint si oameni cu bani, dar si cu venituri medii.

A inceput sa se intretina de la 16 ani, cind a avut sansa de a obtine un job de vara in strainatate. Si-a dorit sa devina profesor de matematica, dar a renuntat, din cauza salariului foarte mic. Prima investitie a fost in studentie, cind, cu toti banii pe care ii avea, a cumparat o masina Chrysler, care, dupa citeva drumuri, a ars toata.

„Am privit cum ardea si atunci mi-am dat seama ca totul se poate narui intr-o clipa. De atunci, am invatat sa fiu detasat de partea materiala“, spune Alin Caraman, director al Bon Mariage.

Cererea este mare

Succesul afacerii lui Caraman il reprezinta crearea de servicii, bazindu-se pe cererea de pe piata. Asa s-au nascut KTEL Center, firma de telecomunicatii, Bon Mariage, prima agentie de full service de organizare de nunti din Romania, si evenTTeam, agentie de inchiriat corturi pentru nunti.

Alin Caraman spune ca nu regreta nimic din ceea ce a intreprins pina acum si ca nu ar schimba nici o intimplare din viata lui, buna sau rea. Intimplarea care l-a facut un „perfectionist inrait“ a fost faptul ca a picat la treapta intii in liceu, lucru ce l-a marcat foarte mult timp. De atunci, a fugit de esec toata viata.

Plin de idei si fara bani

Totul a inceput in 1999, fara nici un ban. „Prima afacere a fost acum cinci ani, cind am pus pe picioare o firma mica de telefonie interactiva de tip IVR. Eu nu aveam nici un ban, fiind doar cu ideea, partenerul meu Dragos Diaconescu, directorul firmei KJF, a fost cel cu bani“, spune Caraman. Dupa care a ales sa continue singur, deoarece este mai bine fara asociati in afaceri.

„E mai bine sa ai o afacere proprie fara asociati, pentru ca intotdeauna cind sint mai multi ceva nu merge“, explica Caraman. Astfel, in 2001, a infiintat agentia Bon Mariage, prima agentie din industria nuntilor de pe piata romaneasca.

Inspirat de la americani si cu ajutorul experientei acumulate la nunti, unde filma, Caraman a reusit sa creeze in Romania prima agentie de full service pentru nunti. „Avantajul meu a fost ca in studentie mai filmam pe la nunti si astfel am inteles de ce are nevoie o nunta la cheie, unde mirii sa fie fara nici o bataie de cap“, explica Caraman.

Firma avea la inceput patru angajati, care se ocupau de toate. Incepind de la filmat pina la flori si masa. Acum, Bon Mariage poate asigura patru nunti complete sau diferite servicii pentru 100 de nunti simultan.

„Am incercat sa ascult cerintele si nevoile oamenilor si cred eu ca acesta este succesul in afaceri“, spune Caraman, adaugind ca succesul in afaceri inseamna ca la sfirsit clientul sa fie multumit. Asa s-a nascut si cea de-a treia firma, evenTTeam, ca solutie la cererea tot mai mare a clientilor de a face o nunta in aer liber.

Coafura, tort si sampanie

Potrivit lui Alin Caraman, nuntile pe care le organizeaza nu sint destinate numai oamenilor bogati. Astfel, preturile variaza intre 5.000 de euro - pachetul clasic si 6.500 euro - pachetul regal. In acesta sint incluse toate serviciile, de la coafura pina la tort si sampanie. „Ne dorim ca oamenii sa vina macar sa stea de vorba cu noi.

Nu trebuie neaparat sa ne aleaga, dar macar sa incerce, consilierea noastra fiind gratuita“, spune Caraman.

Alta piesa pentru ca afacerea sa reuseasca o reprezinta angajatii. Potrivit intreprinzatorului, nu pregatirea este pe primul loc, ci calitatile angajatului tau. In firmele lui Caraman lucreaza de la actori la ingineri.

Potrivit lui Caraman, un angajat trebuie sa fie „dezvoltat“ in comunicare, sa stie sa lucreze cu oamenii. Totodata, sa fie puternic si sa stie sa se descurce in orice situatie.