Razboi media: Voiculescu versus Vantu-Luca

de Iulian Comanescu, Andrei Badin, Lidia Truica     Evenimentul Zilei
Marţi, 15 februarie 2005, 0:00


Antena 1 a reinceput sa difuzeze materiale extinse care il incrimineaza pe Sorin Ovidiu Vantu pentru afacerea FNI si “Curentul” a declansat o campanie de 45 de zile impotriva lui Vintu, bazata pe o expertiza financiara a FNI. “Ziua” a publicat ieri un atac violent la adresa lui Dan Voiculescu.

Zvonurile despre un nou razboi mediatic intre grupul Intact si blocul de presa construit in jurul PetromService au aparut simbata. La Antena 1, dar si la Radio 21 si TVR 1 a inceput sa fie difuzat in mod repetat un spot care promova dezvaluiri senzationale referitoare la afacerea FNI, in ziarul “Curentul”, incepind de luni, 14 februarie.

O expertiza financiara referitoare la FNI urmeaza sa fie publicata in serial de ziarul condus de Mihai Iacob, timp de 45 de zile, incepind de luni. Primul episod, cel de ieri, cuprinde date greu de citit referitoare la conditiile expertizei.

Armele combatantilor
Pina ieri la prinz, Vintu era atacat in mass-media. Antena 1 difuza un material de opt minute la “Observatorul” de luni, alcatuit din imagini si informatii vechi, in conditiile in care durata normala a unei stiri de televiziune e de 1,5-2 minute.

“Ziua” riposta dedicind aproape toata pagina 1 unui material titrat “Diavolul e Voiculescu”, iar “Adevarul” publica si el un material in care Vintu este numit “groparul FNI”. Realitatea TV prelua pe larg la ziarul Realitatii atacul din “Ziua”, dar amintea si de articolele din “Adevarul” si “Curentul”.

Nici “Jurnalul National” nu se implicase in campanie, desi pe 4 februarie s-a referit la o conexiune financiara intre Liviu Luca, boss-ul PetromService, care detine Realitatea TV, si Sorin Ovidiu Vintu. Era vorba despre un document - prezentat in premiera - care demonstra o infuzie masiva de capital dinspre FNI spre PetromService, societatea condusa de Liviu Luca.

Armatele
Insiruirea de mai sus pare criptica la prima vedere. Cu exceptia ziarului “Adevarul”, toate titlurile mentionate fac insa parte din doua mari blocuri de presa. Antena 1 si “Jurnalul National” sint controlate de Dan Voiculescu, iar “Ziua” si Realitatea TV, detinute de PetromService.
Serialul anti-FNI din ziarul “Curentul”, care are un tiraj de numai citeva mii de exemplare, a fost popularizat copios de spotul difuzat pe Antena 1.

Munitia
“Dezvaluirile” din “Curentul” reprezinta un document care a fost facut public pe 3 februarie, de “Jurnalul National”, pe site-ul sau de Internet. Ieri, la http://arhiva.jurnalul.ro/fni_raport.doc, putea fi descarcat intregul serial de 45 de zile al “Curentului”. Documentul este foarte lung (279 de pagini) si nu are sens pentru publicul larg decit daca este rezumat si explicat de jurnalisti.

Pe aceeasi expertiza financiara se bazeaza si “atacul” de la Antena.
“Ziua” se bazeaza tot pe date vechi, referitoare la conexiunile lui Dan Voiculescu cu Securitatea, prin intermediul firmei Crescent. Toate materialele prezentate au trei puncte comune: lipsa unui element puternic de actualitate, spatiul extins acordat si calificativele utilizate (“diavol”, “gropar”)

O miza mai veche, petrolul
Razboiul dintre Luca si Voiculescu s-a purtat pina acum in culisele afacerilor cu petrol. Pina la preluarea pachetului majoritar de actiuni al Petrom de catre grupul austriac OMV, Liviu Luca beneficia de avantajul oferit de afacerile cu cea mai mare companie de stat pe care reusea s-o controleze.
Acum, Voiculescu stie si el tot ce misca in Petrom, intrucit ministrul economiei este nimeni altul decit Codrut Seres, cunoscut drept mina dreapta a liderului PUR, iar Ministerul Economiei este inca actionar semnificativ la Petrom, unde detine peste 40 la suta.
Afacerea Petrom nici nu s-a incheiat. Liderul PUR, prin firma Grivco, si-a manifestat interesul pentru combinatul Doljchim, care urmeaza sa fie externalizat din Petrom, si pentru care firma lui Luca, PetromService, asigura servicii de reparatii si intretinere.
Din ecuatie nu lipseste nici Dinu Patriciu, un alt magnat al petrolului cu care Voiculescu face afaceri. El este un actor important in domeniu, prin Rompetrol. Si el a fost atacat insistent in ultima vreme.

Voiculescu: “Voi da in judecata ziarul “Ziua”
Dan Voiculescu a anuntat ieri ca va intenta proces ziarului “Ziua” si directorului acestuia, Sorin Rosca Stanescu, pentru acuzatiile aduse privind legatura sa cu Securitatea si averea fostului dictator Nicolae Ceausescu.

El spune ca “nu i se par intimplatoare” articolele publicate la putin timp dupa ce trustul pe care l-a creat, dar pe care nu il mai administreaza - a prezentat informatii despre Sorin Ovidiu Vintu si ancheta FNI.

Lui Voiculescu i se pare o “strategie nedemna ca atunci cind un om este pus in fata raspunderii pentru matrapazlicuri” sa lanseze acuzatii “diversioniste, nefondate, impotriva unor oameni cinstiti”. El a declarat pentru EZ ca nu mai conduce trustul de presa Intact (pe care i l-a cedat fiicei sale, Camelia Voiculescu) si ca nu are nici o “disputa” cu SOV.

“Nu am facut niciodata afaceri cu acesta si nici nu am avut domenii de activitate concurente”, a mai afirmat liderul PUR.

Vantu: “Nu ma cobor la nivelul lui Voiculescu”
Sorin Ovidiu Vintu: “Nu stiu cine este mai abject in toata aceasta poveste. Domnul Dan Voiculescu care da ordin sau jurnalistii care executa ordinele lui Voiculescu.
In legatura cu ceea ce a dat sau urmeaza sa dea Antena 1 si ziarul “Curentul”, totul este, de fapt, o insailare pentru care si-au dat mina marele om de afaceri Mihai Iacob si Dan Voiculescu, cu scopul de a pune pe prima pagina un scandal care ii priveste pe altii. Iar jurnalistii sint obligati sa scrie lucruri abjecte.

Nu ma cobor la acest nivel si de aceea nu am si nu port un razboi cu Dan Voiculescu”.


















47 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică