Noua administratie ucraineana, in frunte cu Vladimir Iuscenko, a redus sumele alocate pentru realizarea controversatului canal. Konstantin Sezov, directorul adjunct al societatii cu capital de stat "Delta-Lotman", a anuntat recent ca pentru adancirea canalului navigabil este nevoie de peste 280 de milioane de grivne, bani de care intreprinderea sa nu dispune.

"Bugetul de stat nu prevede astfel de cheltuieli. Noi putem contribui doar cu 20 de milioane de grivne, iar pentru atragerea de fonduri ne-am propus sa organizam un concurs national pentru investitori straini si locali interesati sa participe la realizarea canalului", a explicat Sezov. Canalul va avea o lungime de 162,2 kilometri, o latime de 115 m, iar adancimea maxima va fi de 8,1 m.

Pentru prima faza a proiectului, au fost alocate trei milioane de dolari, costul total al lucrarii fiind de noua milioane de dolari. Daca va fi finalizat, Canalul Bistroe va deveni veriga-cheie a coridorului international de transport numarul 7, transferand astfel in favoarea Ucrainei 60% din tranzitul de marfuri care se efectueaza in prezent pe Dunare.

Ca urmare, veniturile anuale care vor intra la bugetul national s-ar putea cifra la 120-150 de milioane de dolari. Din nefericire, lucrarile de constructie a canalului vor perturba grav echilibrul ecologic si hidrologic al Deltei Dunarii.