Salonul auto de la Detroit Michelin nu este numai locul de intilnire al producătorilor de automobile, ci şi al acelora de subansamble. Acolo Michelin a prezentat o noutate tehnologică: roata nonpneumatică.

Botezată Tweel, aceasta are o structură radială şi nu mai necesită presiunea aerului. Atit spiţele, cit şi roata sint flexibile, ceea ce face posibilă atenuarea şocurilor şi redresarea imediată. Spre deosebire de cauciucurile tradiţionale, Tweel nu mai are nevoie de aer pentru a oferi aceleaşi performanţe.

In plus, rigiditatea laterală, cea care influenţează ţinuta de drum, a fost la rindu-i optimizată.

Noua roată a fost testată pe un automobil Audi A4, iar rezultatele au fost satisfăcătoare in ceea ce priveşte performanţele şi longevitatea. La Detroit, pentru a-şi prezenta cauciucul, Michelin a utilizat un fotoliu rulant high-tech iBOT, inventat de fizicianul Dean Kamen, şi un prototip de scooter cu patru roţi denumit Centaur.

Utilizabilă in cel mult 15 ani

Nu se ştie incă dacă acest prototip va fi comercializat şi cind se va intimpla acest lucru. Responsabil al centrului de cercetare pe care Michelin il deţine in Carolina de Sud, Terry Gettys a menţionat că vor fi necesari intre 10 şi 15 ani pentru ca acest cauciuc să fie operaţional.

Grupul cu sediul central la Clermont-Ferrand va continua să producă in uzinele sale un cauciuc radial echipat cu sistemul antispargere Pax.

Cum viitorul roţii este incă incert, nu a fost divulgat nici preţul ei.

In prezent, 75% din automobilele aflate in circulaţie, in intreaga lume, folosesc cauciucuri cu pernă de aer. Folosirea lui Tweel ar putea avea ca efect creşterea securităţii, ameliorarea conduitei in viraje şi pe drumurile in stare proastă.

De asemenea, roata fără aer ar putea aduce schimbări benefice atit in sectorul automobilelor, cit şi in altele precum armata, transporturile sau construcţiile.

Anul trecut, Michelin deţinea 20,1% din piaţa mondială a pneurilor, fiind inaintea japonezilor de la Bridgestone (18,4%) şi americanilor de la Goodyear (16,9%).