Numarul utilizatorilor americani, adulti, care si-au cumparat un MP3 player a ajuns la 22 de milioane, ceea ce reprezinta un raport de 1 la 10, se arata intr-un raport Pew Internet and Life Project (www.pewinternet.org).

Din totalul posesorilor, 59% sunt barbati si 41% femei. In ceea ce priveste veniturile, cei care au salarii de peste 75.000 de dolari si au MP3 player sunt de patru ori mai numerosi decat utilizatorii cu venituri sub 30.000 de dolari. De asemenea, accesul la broadband are o importanta in achizitionarea acestor dispozitive.

Aproape un sfert dintre cei care au acasa Internet in banda larga poseda si un MP3 player, fata de 9% dintre cei care intra pe Net prin dial-up si au un asemenea aparat. Chiar daca la sondaj nu au participat cei cu varste sub 18 ani, si "tinerii adulti" sunt mari amatori ai acestor playere digitale. Astfel, un american din cinci, cu varsta sub 30 de ani, si-a achizitionat respectivul produs.

Pentru alte grupe de varsta, lucrurile stau in felul urmator: 14% dintre adultii cu varste intre 30 si 39 de ani au MP3 player, acelasi procent fiind si pentru grupa 40-48 de ani.

COPIII DECID. Un rol important in achizitionarea playerelor digitale il au copiii. Dupa cum se arata in raport, 16% dintre adultii cu copii sub varsta de 18 ani poseda MP3 playere, comparativ cu doar 9% dintre adultii fara copii.

Oamenii incep sa foloseasca aceste aparate ca pe niste "instrumente sociale", sunt de parere autorii studiului.

"Playerele digitale (ca este iPod sau altceva) au devenit o tehnologie-reper pentru consumatori", a declarat, pentru BBC, Lee Rainie, director al Pew Internet and American Project.

"O crestere pe piata este inevitabila, o data ce alte modele devin disponibile, noi jucatori intra in scena, iar MP3 playerele capata noi functii", sustine Rainie.