Piata monitoarelor destinate calculatoarelor personale a atins, anul trecut, 79,46 milioane de dolari, si un numar de 511.834 de unitati, reiese dintr-un raport pentru piata romaneasca elaborat de firma britanica de analiza Bryan Norris Associates. Pretul mediu al unui monitor pentru calculator vandut in 2004 a fost de 155 de dolari, in scadere cu circa sapte dolari fata de jumatatea anului.

Din cele 49 de marci prezente pe piata romaneasca, Samsung a fost cea mai bine vanduta, compania coreeana detinand o cota de piata de 10,2%, cu 52.015 unitati vandute. Pe locul doi, cu vanzari de 51.390 unitati si o cota de piata de 10%, s-a clasat Philips, care a urcat un loc.

Cea mai bine vanduta marca romaneasca s-a mentinut Ultra, apartinand grupului K Tech Ultra Pro, cu o cota de piata de 7,8%, respectiv 39.742 unitati, pe locul al treilea in clasament. Monitoarele cu tub catodic (CRT) au continuat sa fie cele mai cautate in Romania, valoarea vanzarilor fiind de 79,46% din total. Cota de piata a monitoarelor cu cristale lichide a avansat de la 12,2% la 13,4%.

In plus, au fost cumparate 296 modele cu plasma, in valoare de aproape 700.000 de dolari.