Prima generatie Croma a rezultat in urma colaborarii dintre Alfa Romeo, Lancia si Saab. Modelul a aparut pe piata in 1985 si s-a vandut in 450.000 exemplare. Croma II si-ar dori acelasi lucru, chiar daca are alte argumente. Spre exemplu, daca acum 20 de ani Giugiaro desenase o berlina clasica in trei volume, acum avem de-a face cu un crossover definit drept "confort vagon".

Mai pe intelesul tuturor, Fiat propune un automobil cu dinamica unei berline, habitabilitatea unui MPV si portbagajul unui break, modelul intrand in competitia din segmentul D in care rivali sunt Renault Laguna, Peugeot 407 sau Ford Mondeo. Croma preia sasiul, solutia de suspensie fata/spate si franele de la Opel Signum.

De la aceeasi companie, urmare a colaborarii cu grupul GM, a imprumutat si sistemul de climatizare sau evacuare. In replica, gama de motoare este compusa din unitati cunoscute ale lui Fiat (1.8/140 CP, 2.2/203 CP - pe benzina, respectiv 1.9 8v Multijet/120 CP si 1.9 16v Multijet/150 CP), carora li se adauga o noutate absoluta, introdusa cu prilejul lansarii noului model.

Este vorba de motorul 2.4 Multijet de 200 CP care va echipa din acest an nu doar Croma, ci si nou venitii in familia Alfa Romeo. Fapt care spune multe despre noul propulsor, unul care ofera nu doar prestatii sportive, ci si un cuplu maxim excelent, 400 Nm, si un consum mediu demn de 8-8,5 l/100 km.

Echiparea standard generoasa, materialele si finisarile care se apropie de segmentul premium sunt alte atribute ale noului model. Unul care, potrivit constructorului italian, ar trebui sa atinga o cifra de vanzari de 60.000 de unitati in urmatoarele 12 luni. O apreciere optimista? Ramane de vazut.

Deocamdata sa spunem ca in Italia Croma costa intre 21.950 euro (1.8 MPI) si 29.800 euro (2.4 Multijet 20V), in timp ce informatii despre momentul lansarii in Romania si preturile acestui model vor fi anuntate, probabil, la SIAB.