Consiliul National al Audiovizualului ( CNA) a solicitat vineri posturilor de televiziune si de radio sa nu mai faca publicitate la cotidiane si reviste in emisiunile de stiri si dezbateri, prin prezentarea sumarelor si a imaginii acestora.

Potrivit CNA, publicitatea si promovarea cotidianelor si revistelor trebuie sa respecte regulile publicitati. CNA nu exclude insa citarea subiectelor in contextul dezbaterilor televizate.

„Radiodifuzorii pot invita jurnalisti care sa-si exprime opiniile in legatura cu evenimetele si sa citeze ziarele ca sursa de informatii si pot realiza emisiuni de revista presei, in care sa asigure o competitie corecta" mai precizeaza autoritatea romana de reglemantare in audio-vizual.

De asemenea, consiliul mai reaminteste radiodifuzarilor ca, in conformitate cu Decizia CNA nr. 254/2004 privind sponsorizarea, publicitatea si teleshopping-ul, publicatiile si suplimentele culturale pot fi prezentate in emisiunile audiovizuale fara ca acest lucru sa fie considerat publicitate mascata.