Batranii si saracii sunt marginalizati

de Cristian Ionita     Jurnalul National
Miercuri, 18 mai 2005, 0:00


Cand vine vorba de noile tehnologii, foarte multi oameni sunt derutati, au foarte putine informatii la indemana si nu stiu unde sa gaseasca informatiile de care au nevoie.

Categoriile defavorizate precum batranii sau persoanele cu venituri modeste sunt excluse din lumea digitala, avertizeaza un studiu realizat de autoritatile engleze si preluat de BBC. In clasamentul celor mai putin intelese tehnologii conduce telefonia mobila de generatia a treia (3G).

76% din participantii la studiu ori nu au auzit de asa ceva, ori sunt prost informati, ori nu stiu sa explice in ce consta aceasta tehnologie.

DERUTATI. Foarte multi sunt derutati din cauza faptului ca sunt bombardati cu informatii pe care nu le inteleg. Acest lucru ii face sa le "piara cheful" sa mai experimenteze noile tehnologii.

Oamenii simt ca nu vor putea profita de oportunitatile oferite de tehnologie, chiar daca si-ar dori acest lucru, din cauza ca preturile sunt prea mari, se arata in studiul realizat de Ofcom, autoritatea britanica de monitorizare a pietei comunicatiilor.

LA CURENT. Doar unul din cinci repondenti britanici este interesat sa fie la curent cu ultimele dezvoltari ale tehnologiei. Asta in conditiile in care Anglia este recunoscuta pentru nivelul veniturilor populatiei. Problema este limbajul folosit pentru a explica tehnologia, ce poate face ea pentru oameni si cat de mult costa sa o adopti, spun specialistii.

In special persoanele in varsta se simt frustrate atunci cand trebuie sa inteleaga informatiile pe care le primesc despre tehnologiile noi. De asemenea, sunt iritate de dispozitivele complicat de utilizat.

ALARMA. "Este un semnal de alarma pentru industrie. Ar trebui sa-si aplece urechea catre toti clientii, nu doar catre tineri. E mai profitabil sa procedezi astfel. Daca nu actioneaza acum, industria risca sa piarda o multime de clienti potentiali", avertizeaza Colette Bowe, coordonatorul studiului.


PROFITABIL
"Este un semnal de alarma pentru industrie. Ar trebui sa-si aplece urechea catre toti clientii, nu doar catre tineri. E mai profitabil sa procedezi astfel" - Colette Bowe, coordonatorul studiului Independent Consumer Panel


REZULTATE
Doar 62% din participantii la studiul Independent Consumer Panel inteleg ce inseamna broadband (conexiune la Internet de mare viteza).

In cazul televiziunii digitale, lucrurile stau putin mai bine: 70% din repondenti sunt constienti de aceasta tehnologie. Radioul digital este o enigma pentru 53% din participantii la studiu. Telefonia 3G sta cel mai rau la capitolul "intelegere" dintre toate tehnologiile analizate in acest clasament. Doar 15% din englezi sunt constienti de oportunitatile pe care le ofera.



















94 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi