Vineri dimineata s-a deschis circulatiei noul pod metalic provizoriu de la Maracineni care face legatura intre localitatile Buzau si Maracineni, legand Moldova de Muntenia. Acesta este situat la aproximativ 800 m in amonte de podul rutier care s-a prabusit in urma cu o saptamana.

Podul este deschis circulatiei pietonale si masinilor de interventie ale serviciilor de urgenta: salvarea, pompierii si politia. Accesul pe noul pod peste Buzau este semnalizat prin indicatoare rutiere si va fi supravegheat de armata si echipaje ale politiei.

Guvernul a afirmat ca de luni, 23 mai 2005, vor incepe lucrarile de constructie a unui pod pentru traficul vehiculelor cu masa totala maxim autorizata pana in 7,5 tone. Se estimeaza ca lucrarile la acest nou pod vor fi finalizate in 10 zile.

Traficul rutier din zona se desfasoara deviat pe urmatoarele rute ocolitoare:

1. Pentru vehicule cu masa totala maxima autorizata mai mica de 3,5 tone(transport marfa):

DN 2 (Bucuresti – Buzau) – DN 10 (Buzau - Satuc) km 16+800 – DJ 102F (Satuc – Berca) – DJ 203L (Berca – Sapoca) – DJ 203K (Sapoca – Maracineni) – DN 2 (Maracineni) km 115+100. Lungimea variantei ocolitoare este de 40 km.

2. Pentru vehicule cu masa totala maxima autorizata mai mica de 7,5 tone (transport marfa):

DN 2 (Bucuresti – Spataru) km 100+000 – DN 2B (Spataru – Ianca) km 65+000 – DJ 221 (Ianca – Sutesti) – DN 22 (Sutesti – Ramnicu Sarat). Lungimea variantei ocolitoare este de 115 km.

3. Pentru vehicule cu masa totala maxima autorizata mai mare de 7,5 tone:

DN 2 (Bucuresti – Spataru) km 100+000 – DN 2B (Spataru – Braila) – DN 22 (Braila - Ramnicu Sarat). Lungimea variantei ocolitoare este de 185 km.