Agentia „SAPARD", impreuna cu Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale (MAPDR) a declansat o ampla campanie de publicitate pentru promovarea programelor Sapard. Costul acesteia se ridica la aproape 600.000 de euro. Cum vor fi folositi acesti bani? Vor fi create centre de informare pentru tarani, dar se va achizitiona si aparatura performanta.

Spre exemplu laptop-uri, aparate foto digitale, trei Logan-uri, un Mercedes Vito, materiale indispensabile pentru popularizarea Sapardului in randurile viitorilor fermieri.

Expresii de genul „rambursarea cheltuielilor", „valoarea eligibila" sau „studiu de fezabilitate", se pot gasi in fiecare pliant tiparit, tot pentru informarea cat mai sugestiva a taranului roman.

Principalii beneficiari, potrivit ministrului Agriculturii, Gheorghe Flutur, sunt procesatorii de carne si lapte - circa 1.100 unitati - care nu au programe de restructurare si risca sa dea faliment p?na in iunie 2006, daca nu vor demara modernizarea unitatilor. „Pana in prezent s-au inchis 60 de unitati.

Invitam unitatile de procesare la Sapard, sa obtina credite pe termen lung", a spus ministrul Flutur. El i-a criticat pe coordonatorii programului pentru faptul ca pana acum s-a facut prea putin pentru ca informatia sa ajunga la potentialii beneficiari, precum si comunicarea cu acestia.

„In ultimii ani s-a facut prea putin pentru popularizarea programului Sapard. Nu a fost suficient de mediatizat in mediul rural. (...) Oamenii agentiei trebuie sa iasa mult mai ofensiv in tara, sa explice oferta folosind un limabj simplu, apropiat de oamenii de la tara", a spus Gheorghe Flutur. Valoarea campaniei de informare si publicitate se ridica la 594.985 de euro.

Mercury Promotions este firma care a c?stigat licitatia publica organizata de Ministerul Agriculturii, iar programul se deruleaza pe o perioada de opt luni.

„Campania prevede, in primul r?nd, infiintarea si coordonarea a sapte Infocentre in regiunile de dezvoltare ale Rom?niei, unde persoane specializate vor oferi informatii referitoare la programul Sapard si la modul de intocmire a cererii de finantare", a declarat directorul general al Agentiei Sapard, Samoila Szabo.

De asemenea, in cadrul acestei campanii, patru masini - trei Logan si un Mercedes - tip microbuz - inscriptionate cu sigla Sapard se vor deplasa impreuna cu specialistii agentiei in toate regiunile tarii - in medie in 160 de comune lunar.

Dotarile acestor masini ar face invidiosi pe multi: laptopuri, miniecrane de proiectie, aparate foto, tot ceea ce este necesar pentru ca cei interesati sa primeasca informatii despre program, nu numai pe suport de h?rtie ci si in format electronic.

„Speram ca prin aceasta operatiune, mai mult de o treime din toate comunele existente la nivel national - 2.688 sa fie vizitate de specialistii Sapard, tin?nd cont ca in prezent doar 37 la suta din populatia rurala a Rom?niei a auzit de acest program european", a spus Gheorghe Flutur, ministrul Agriculturii.

Nu in ultimul r?nd, campania informativa va fi sustinuta si de una mediatica, pe o perioada de trei luni, la principalele posturi de radio si TV cu acoperire nationala si in presa scrisa. Potrivit estimarilor, campania vizeaza aproximativ 500.000 de potentiali benficiari ai acestui program, at?t din mediul rural c?t si din cel urban.

P?na la 1 iulie 2006 ar mai fi de cheltuit prin programul Sapard, in urma angajamentelor semnate, circa 430 milioane de euro, ministrul Gheorghe Flutur sper?nd ca banii sa fie utilizati mai mult pe masurile de diversificare a activitatilor din mediul rural si procesarea produselor agricole dec?t pe infrastructura rurala.