Studioul de animatie Pixar si rivalii de la Dream Works sint nevoiti sa faca fata unei dezamagiri de proportii, tocmai acolo unde se asteptau mai putin.

Vinzarile de DVD-uri cu cele mai de succes productii scoase de cele doua companii pe piata pina in acest moment, „The Incredibles“, respectiv „Shrek 2“, s-au dovedit foarte scazute. Pentru cei direct responsabili, caderea este resimtita ca un soc, pentru analistii media - ca o criza de amploare a pietei de home entertainment.

Pixar a anuntat ca a supraestimat cu un milion de exemplare cererea publicului pentru „The Incredibles“.

In aceeasi ordine de idei, conducerea Dream Works s-a vazut nevoita sa admita ca a gresit calculele cu peste 10 milioane de DVD-uri. Explicatia responsabililor companiei a fost ca pelicula „Shrek 2“ a avut cele mai mari cistiguri din istoria filmelor de animatie, de la lansarea din noiembrie anul trecut aducind in box-office peste 450 de milioane de dolari.

Pierderi si procese

Ca si cum pierderile nu ar fi fost de ajuns, oficialii Dream Works sint asteptati si in justitie. Investitorii i-au acuzat ca ar fi „umflat“ cu buna intentie estimarile vinzarilor pentru a creste artificial pretul actiunilor. Daca acesta a fost intr-adevar scopul, asteptarile le-au fost profund inselate, efectul fiind cel contrar.

Oricare ar fi cauzele esecului, un lucru este sigur, si anume ca nu numai Pixar si Dream Works, ci toate marile studiouri cinematografice trebuie sa fie atente la fluctuatiile permanente ale pietei, si mai ales, ale puterii de cumparare.

De pilda, un studiu recent arata ca 80% dintre DVD-uri se vind in primele doua saptamini de la lansare, ceea ce inseamna ca productia in acelasi ritm si dupa expirarea acestui termen este necugetata si va duce si in viitor la asemenea pierderi.