Noua explozie canina

Strazile au fost recucerite de cainii vagabonzi

de     Evenimentul Zilei
Duminică, 17 iulie 2005, 0:00


La patru ani dupa campania de strangere a maidanezilor, strazile au fost recucerite de cainii vagabonzi

> In Bucuresti, dar si in alte mari orase ale tarii, cainii fara stapan sunt iarasi o prezenta obisnuita la fiecare colt de strada. Dupa o campanie care ne-a facut de rasul lumii, dupa scandaluri legate de adaposturile pentru animale si fundatiile pentru protectia acestora, maidanezii au reaparut si numarul lor este in continua crestere.

> Razboiul iubitorilor de animale cu echipele de la Ecarisaj s-a reaprins, iar numarul persoanelor muscate de caini fara stapan a ajuns la peste 6.000 pe an.

> �Cu un personal redus, ajutati rareori de jandarmi pentru a nu fi agresati de cetateni, hingherilor le este practic imposibil sa prinda cei peste 50.000-60.000 de caini din Bucuresti.

Numai in luna iunie au fost colectati 1.500 de caini, din care 10a, cei din cauza carora am primit reclamatiile, s-au intors pe strazi�, concluzioneaza Simona Panaitescu, director al Asociatiei pentru Supravegherea Animalelor.

> Desi numarul solicitarilor primite la Ecarisaj a crescut vertiginos, se gasesc destui care sar in ajutorul cainilor fara stapan, dar nu-si asuma responsabilitatea pentru acestia.

Campania de adunare a cainilor maidanezi demarata de Traian Basescu reusea in 2001 sa elibereze Bucurestiul de 47.916 de caini fara stapan. La doar patru ani, lucrurile au revenit la �normal�, cifra persoanelor muscate crescand de la o zi la alta, iar zone intregi au devenit inaccesibile din cauza comunitarilor.

In conditiile in care la Administratia pentru Supravegherea Animalelor (ASA) din Bucuresti sunt inregistrate zilnic 30-40 de reclamatii, iar pe strazi au aparut zeci de mii de �comunitari�, Capitala este departe de a garanta siguranta unei plimbari pe strada, darmite de a atinge un minim standard de civilizatie urbana.

Culmea ironiei este ca majoritatea cainilor vagabonzi sunt �cu acte in regula�, tatuati, unii s-au plimbat de cateva ori cu masina hingherilor si, in lipsa unei legislatii adecvate, se intorc pe strazi adoptati de asociatii, fundatii pentru protectia animalelor sau persoane fizice.

Adoptie de forma

Ioana Tomescu, directorul fundatiei Vier Pfoten Romania, spune ca atunci �cand vorbesti despre �adoptie�, inseamna ca-ti asumi responsabilitatea si ingrijirea acelui animal, il porti in lesa si-l tii acasa. Ce se intampla la noi nu este adoptie.

Din cauza tratamentului brutal al autoritatilor, oamenii care nu suporta violenta tind sa aiba aceasta reactie si sa intervina�.
Greseala acestora este insa ca nu dau cu adevarat dovada de simt civic pana la capat si lasa cainele �adoptat� din nou pe strada. Acesta este si motivul pentru care taxa de adoptie a fost majorata anul trecut, de la 300.000 lei la 1 milion de lei, pentru descurajarea asa-zisilor iubitori de animale.

�Cred ca in primul rand ar trebui sa ne gandim la un program serios de monitorizare a animalelor, pentru ca in momentul de fata nu stie nimeni cate animale sunt in Romania. Vorbim in primul rand de caini de rasa, care pot fi abandonati. Legea pedepseste abandonul, dar nu stiu nici un caz de stapan pedepsit de abandonarea animalului.

Se practica si la noi cadoul de Craciun, catelusul care in vacanta de vara deodata ne incomodeaza si-l abandonam�, zice directoarea. Ea crede ca astfel, proprietarii de animale contribuie la ingrosarea numarului de maidanezi: �Il iei de la petshop si-apoi iti face pipi pe covorul cel scump si, vai, ce te faci? Scapi de el aruncandu-l in strada!�

Legea nu se aplica

Ioana Tomescu spune despre Legea 227, referitoare la gestionarea cainilor fara stapan, ca seamana cu legile tarilor occidentale, dar este total lipsita de suport logistic. �Daca ar fi respectata, inca ar fi bine�, spune Tomescu, cu toate ca organizatia pe care o conduce este impotriva eutanasierii animalelor.

Pentru Ioana Tomescu, Bucurestiul este dovada clara ca omorarea cainilor comunitari nu reprezinta o solutie. �Nu putem spune ca nu mai avem caini, desi s-au cheltuit foarte multi bani, iar oamenii au asistat de-a lungul timpului la scene de cruzime ingrozitoare fata de animale.
In 2001 a inceput acea campanie si ce s-a rezolvat? Avem in Bucuresti o populatie canina scapata de sub control si cetateni iubitori sau neiubitori de animale nemultumiti de situatie�.

ASA, cooperativa munca in zadar

In zona Calea Mosilor, din Bucuresti, hingherii au ridicat de sase ori acelasi caine negru pe care, de fiecare data, localnicii il recupereaza de la azil prezentand actele de proprietate. �Nu o data cei 20 de hingheri ai nostri au fost imbranciti, injurati, scuipati sau batuti de oamenii care chipurile apara maidanezii din fata blocului.

Odata o doamna ne-a amenintat ca da cateva telefoane la nivel inalt si ne lasa fara loc de munca daca nu lasam cainii in pace�, explica Magda Popescu, medic veterinar in cadrul Administratiei pentru Supravegherea Animalelor (ASA). In 2001-2002, cand legislatia prevedea eutanasierea maidanezilor, chiar a doua zi dupa recoltare, strazile Capitalei fusesera eliberate de 81.566 de caini.

Odata cu schimbarea legislatiei, fundatii, asociatii si chiar persoane fizice au luat cu asalt azilele canine pentru a readuce patrupedele pe strazi. �Nu odata s-a intamplat sa recoltam acelasi exemplar de mai multe ori.

Primim reclamatii pentru ca e un pericol pentru comunitate, il prindem, iar a doua zi apare un proprietar cu actele de adoptie si ii da drumul inapoi pe strazi, cu zambetul pe buze�, explica Simona Panaitescu, directoarea ASA, adaugand ca e necesara mai mult ca oricand sanctionarea celor care abandoneaza cainii.

Transporturi-fantoma de caini comunitari

Pentru ca �au papat banii primiti din sponsorizari sau donatii�, fundatiile de protectia animalelor organizeaza frecvent transporturi-fantoma de �comunitari� dintr-o localitate in alta. �In Curtea de Arges, Pitesti sau Ramnicu Valcea apar regulat noi caini maidanezi pe strazi.

Acestia provin din transporturi ilegale organizate de asociatiile pentru protectia animalelor, care, dupa ce au consumat banii de mancare si cazare a cainilor maidanezi, se vad nevoite sa scape de ei�, explica Radu Petre, presedintele Asociatiei pentru Protectia Animalelor �Suflete AG�, din Curtea de Arges.

Astfel de excursii canine au devenit o obisnuinta in ultimii trei ani, cel putin in Curtea de Arges. �Ultimul transport de acest gen a avut loc acum o saptamana, iar la noi in cartier au aparut mai multi caini necunoscuti�, conchide Radu Petre. Reclamatii cu privire la aceste transporturi nocturne de maidanezi au ajuns si la ASA.

�Masinile in care sunt transportate animalele au numarul mascat, au o cusca imensa din plasa si executa tranzitul si prinderea cainilor numai noaptea�, explica Magda Popescu, medic veterinar.
Si cei de la Vier Pfoten au auzit de aceste transporturi, dar directoarea Ioana Tomescu spune ca �sa prinzi caini si sa-i incarci intr-un camion e un lucru foarte complicat, iar asta inseamna o infrastructura pe care nu o au cele mai multe organizatii din Romania�.

In plus, Tomescu atrage atentia asupra pericolului pe care il reprezinta mutarea cainilor dintr-o localitate in alta: �Cand sterilizezi cainii dintr-o zona si acolo sunt apoi adusi altii, se anuleaza practic tot. Iar cine face asa ceva lucreaza impotriva animalelor, nu pentru ele�.

La Timisoara, maidanezii poarta microcip

Fiecarui caine vagabond din Timisoara ii revine ca sarcina sa streseze, sa muste sau macar sa fugareasca 10 timisoreni. In orasul florilor traiesc 29 de mii de caini comunitari, adica un caine la 10 oameni, in ciuda faptului ca primaria spune ca i-a sterilizat si plateste eutanasierea periodica a lor.

Ca sa scape de cainii fara stapan si pentru o evidenta clara, edilii au investit la inceputul acestei luni in microcipuri, care vor �dota� de acum incolo urechile comunitarilor.

�In vederea mentinerii unui numar cat mai mic de caini vagabonzi si a unui control permanent al acestora s-a cerut SC Danyflor, firma care se ocupa de ecarisaj in Timis, sa implementeze un sistem agreat de catre Uniunea Europeana pentru identificarea acestora.

Firma, in colaborare cu Directia Sanitar Veterinara Timis, a achizitionat cipuri electronice de identificare pentru caini�, a precizat primarul Gheorghe Ciuhandu. Primele microcipuri s-au montat in 5 iulie. Veterinarii sustin ca aceasta metoda nu produce nici un fel de durere sau stres cainelui.

In ciuda numarului mare de caini fara stapan, anul acesta au fost prinsi numai 1.700 de caini, 29 de mii ramanand in continuare sa le faca timisorenilor viata grea. Nu putine au fost cazurile in care patrupedele, devenite agresive, au muscat trecatorii.

Peste 32.000 de maidanezi timisoreni

La �recensamantul canin� realizat in urma cu un an s-a constatat ca numarul total de caini vagabonzi din municipiul Timisoara era de aproximativ 32.000. De la acea data, primaria impreuna cu o firma de ecarisaj au inceput actiuni de prindere a animalelor, care imediat ce sunt ridicate de pe strazi sunt duse intr-un adapost special, iar dupa doua saptamani sunt eutanasiate.

Actiunea, desi scumpa, nu a inregistrat succesul scontat: pe de o parte paznicii adapostului au inceput sa vanda cainii colectati pentru lupte (iar daca nu sunt ucisi in lupte, schiopi si raniti cainii revin pe strazile Timisoarei), iar pe de alta parte asociatiile de protectie a animalelor au acuzat firma de ecarisaj ca nu ofera conditii decente de viata si hrana patrupedelor.

(Georgeta Petrovici)

Cainii din scara blocurilor

Eugen Negoescu, din Bucuresti, a fost muscat in luna octombrie a anului trecut de Blacky, un maidanez iubit de toti vecinii, propasit in scara blocului. Cu toate ca a suferit vreo doua saptamani din cauza muscaturii, barbatul l-a iertat. �Nu as vrea sa pateasca nimic Blacky. E cainele nostru, al scarii. De ce sa-l ia hingherii?�, explica pensionarul.

Chiar daca maidanezii au devenit o problema majora in ultima vreme, iar numarul reclamatiilor a crescut vertiginos, iubirea �fata de animale� ii face pe romani sa se ia chiar la bataie cu hingherii de la ASA. Cu toate ca au fost muscati, unii nu doar o data, acestia fie trec cu vederea incidentul, fie otravesc pe ascuns animalele din fata blocului.

Si asta pentru ca nu vor sa pozeze in ochii vecinilor in postura de �neiubitori de animale�. �Nu sunt de acord cu maidanezii, dar Blacky nu este un maidanez. Pe ceilalti caini pot sa ii ia hingherii�, explica acesta. Nu o data la sediul ASA au ajuns persoane cu sangele siroind pe picioare din cauza muscaturilor cainilor de pe santiere sau din curtea institutiilor.

Iar cand intervin hingherii, sunt luati la bataie pentru ca �70a din romani sunt de acord cu aceasta situatie�, sustine Magda Popescu, de la ASA.

Muscaturi... fara stapan

Anul trecut, la Institutul de Boli Infectioase �Prof. Dr. Matei Bals�, din Bucuresti, s-au prezentat peste 11.300 de persoane muscate de caini, dintre care 6.700 au fost atacate de animale fara stapan. In primele cinci luni ale acestui an, nu mai putin de 2.347 de oameni muscati de caini comunitari au apelat la ajutorul medicilor pentru tratament antirabic.

Durata unui astfel de tratament este in medie de 28 de zile, dar poate ajunge si pana la trei luni, iar costul se ridica la 2 milioane de lei vechi pe tratament.

Bogdan Nicolai
Alexandra Diaconu





Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Facultatile pregatesc oameni cu diploma, dar fara experienta. Cum s-a ajuns ca un sudor sa castige mai mult decat un inginer

200.000 de meseriasi lipsesc in acest moment de pe piata fortei de munca. Asta, in timp ce facultatile pregatesc absolventi care nu-si gasesc de lucru pentru ca firmele au nevoie de oameni cu experienta, nu neaparat cu diploma.  Din aceasta cauza un mecanic, un electrician sau un constructor poate fi mai bine platit decat un absolvent de studii superioare.



4700 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    caini vagabonzi (Marţi, 15 aprilie 2008, 15:07)

    lili leon [anonim]

    consider ca este necesar ca romanii sa fie instiintati prin mass media despre tot ce inseamna sa ai grija de caine.
    exista prea multi romani obisnuiti sa traiasca in mizerie si care considera ca toti oamenii ar putea trai la fel ca ei.
    eu doresc sa traiesc in liniste si in curatenie. sunt o persoana educata in spiritul cultivarii normelor de igiena si a prevenirii imbolnavirilor.
    in urma cu 6 ani am avut caine in apartament si l-am ingrijit timp de mai multi ani. stiu cat trebuie sa muncesti pentru a-ti oferi aceasta bucurie.
    locuiesc si acum la bloc si consider ca este un abuz sa cresti maidanezi pe un pres la scara blucului sau pe casa scarii, un abuz fata de cei care nu isi doresc "aceasta placere".
    ma deranjeaza enorm sa adorm si sa ma trezesc in latraturi de caine, ca la stana de oi. si mai mult ma deranjeaza sa vad etalate pe jos resturile de mincare ale vecinilor iubitori de animale. se gindesc oare acestia ce inseamna sa lasi intr-o casoleta timp de 8 ore sau chiar de dimineata pana seara sa fermenteze si sa se inmulteasca microbii?
    e necesar ca si romanii sa afle ce nu mananca un caine, sa nu-l hraneasca ca pe porc.
    de cate ori ma apropii de scara imobilului in care locuiesc mi se face pielea "de gaina", mi-e scarba, mi-e teama sa nu-mi nimereasca in cap vreo felie de salam aruncata de la etaj de vreun vecin inimos. ma gindesc ca se vor inmulti gandacii, furnicile, sobolanii, se vor inmulti bolile transmise de la caine la om.
    am incredere in voi, de aceea va scriu (eu nu am timp de pierdut aiurea). si va scriu din disperare. va rog, ajutati-ma pe mine si pe toti cei care nu considera ca maidanezii trebuie sa beneficieze de mai multe drepturi decat oamenii.
  • 0 (0 voturi)    
    problema e la oameni, nu la cainii (Joi, 8 mai 2008, 15:28)

    Hingheri online [anonim]

    Nu ştiu ce-i face pe oameni să protejeze atât de mult nişte javre parazite. Am observat că majoritatea "iubitorilor" de câini sunt pensionari, care ajung în unele situaţii extreme de a adăposti în casă haite întregi de câini, şi asta spre disperarea vecinilor!
    Ce m-aş bucura să văd astfel de persane că li se refuză tratamentul antirabic după ce sunt muşcate de către potaia protejată! Lipsă de responsabiliate şi de simţ civic... Oameni care nu au ce face şi nu găsesc nimic util de făcut decât să ajute la propagarea flagelului câinilor comunitari. Dacă iubesc cu adevărat animalele, să devină vegetarieni şi să hrănească şi caini de la bloc cu fasole şi legume. Sau porcii, vacile şi puii de găină nu sunt animale? Nu au aceleaşi drepturi ca şi câinii? Nişte ipocriţi, la fel ca cei ce militează pentru drepturile cobailor de laborator, care atunci când se îmbolnăvesc nu mai înreabă dacă medicamentele primite au fost testate pe cobai, ca să le refuze. Dacă vreţi mai multe informaţii despre cum să scăpăm de câinii comunitari sau vreţi să daţi sugestii, întraţi pe:
    http://www.caini-comunitari.blogspot.com/ ,
    blog deschis special pentru aceasta problema.
    • 0 (0 voturi)    
      cainii vagabonzi (Miercuri, 21 aprilie 2010, 1:34)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Hingheri online

      problema e ca "iubitorii de animale" sint persoane cu mari probleme de socializare, nu sint capabile sa iubeasca un seaman, dealtfel ii doare in cot de toti muscati de caini si se ataseaza in mod morbos de caini.Ciudat ca nu sint deloc iubitori de gaini, miei, vaci , porci...Si romanii s-au luat dupa occident cu iubirea cainilor. In Italia cind mergi pe strazi calci numai pe excremente de caini, cainii iti fac pipi pe poarta usii. Magazine de rochii si fuste pentru caini !!!!!!!!!, pulovere cu gluga pentru caini !!!!. S-a prostit lumea de tot !
      SINGURA SOLUTIE : EUTANASIEREA SI INCEPETI SA DATI IN JUDECATA PRIMARIA CIND VA MUSCA UN CAINE, POATE ASA VOR FACE CEVA SI PENTRU PERSOANELE TERORIZATE DE CAINI
  • 0 (0 voturi)    
    rebuturi (Joi, 11 septembrie 2008, 2:33)

    Eliana [anonim]

    javra parazita esti tu! din punctul meu de vedere .... as ajuta de 1000 de ori mai mult "javrele astea parazite" decat oamenii, au ajuns in strada tot din cauza oamenilor, au ajuns sa muste tot din cauza oamenilor, nu au constiinta , nu stiu ce faca rau, o fac involuntar in semn de aparare si va garantez ca si voi a-ti face la fel, daca a ti fi niste fiinte neajutorate in mijlocul unei jungle umane! Cainii de la bun inceput au fost animale de companie, prieteni ai oamenilor, cum iti explici tu...acei caini care salveaza vietile oamenilor in diferite situatii, sau cei care ajuta oamenii cu deficiente diverse, nu ai cum, latura asta afectiva nu face parte din majoritatea oamenilor, pentru ca noi...din pacate suntem niste javre!
    Cu ce drept chinuiesti un pui de caine il bati il arunci ii tai urechile si coada....in cel mai brutal mod in plina zi intr un parc doar ca sa te distrezi cu prietenii....asa a facut un grup de copii diabolici acum ceva timp si asta se intampla des, cum sa nu fie marcat acel animal.
    toti acesti caini au ajuns pe strada datorita oamenilor care i-au abandonat in momentul in care s-au saturat de prezenta lor in casa.
    Solutie sa ii omori?.... nu a-ti face decat sa deveniti si voi niste rebuturi ale societatii care in loc sa ajute aleg solutia cea mai usoara.
    • 0 (0 voturi)    
      pt Eliana (Marţi, 7 octombrie 2008, 18:28)

      marian [anonim] i-a raspuns lui Eliana

      Nu te supara dar observ ca jignesti usor oamenii...acu fara suparare dar se vede ca nu prea ai cultura...cum poti zice ca de la inceput cainii au fost prietenii omului...poate de unde se trag cainii...si pun pariu ca stramosul cainelui ti-ar fi cel mai bun prieten pana la prima masa la care te va servi. Iar daca tot iubesti asa de mult cainii f simplu si usor poti sa-i iei in casa ta, nu pe drumurile publice...care SUNT PUBLICE iar majoritatea decide ce sa faca cu acei caini. Si pun pariu ca nu prea sunt asa de iubiti pe cum crezi tu.
      • 0 (0 voturi)    
        x (Joi, 6 noiembrie 2008, 16:17)

        Florin [anonim] i-a raspuns lui marian

        Se pare ca acea persoana esti tu ... esti un parazit care respira oxigenul altora as dorii sa fie stransi dar tratati corespunzator si nu batuti ... deci tocmai acum 5 minute am avut o discutie cu hinghierii ... care bateau cainii !!! La revedere
    • 0 (0 voturi)    
      Calibru mare, sa nu sufere (Joi, 3 septembrie 2009, 17:08)

      Hot Dog [anonim] i-a raspuns lui Eliana

      Nu e frumos sa jignim oamenii pentru o simpla parere pe blog. Problema des intalnita la multi concetateni este exact cum o prezentati dumneavoastra - ajutam mai repede cainii decat oamenii. Ei bine, nici eu nu sunt de acord cu acest mod de gandire si bineinteles ca am si motive, o logica exista.
      Prefer sa folosesc temenul caine pentru acea fiinta care nu ma lasa sa dorm noaptea si ma latra de cate ori ma apropii. Tocmai ce am reusit sa execut unul de curand, dar mai exista un catel care derajeaza toti vecinii. Cat timp pretindem ca suntem civilizati nu cred ca este etic sa acordam drepturile omului cainilor. Pe de alta parte mi se pare firesc ca acea persoana care arunca mancare acelui suflet sa isi asume responsabilitatea pentru actiunile cainilor. In acest sens trebuie sa il inmatriculeze, sa il tina in casa, sa iasa afara la plimbare doar cu lesa, sa ii adune excrementele din iarba mea, etc.
      Atata timp cat Oamenii nu fac asta ma simt indreptatit sa ma protejez pe mine si ceilalti intr-un mod pe care legea nu il permite - eutanasierea. Am omorat deja 2 caini din care unul pe camp la vanatoare pentru ca ne-a rugat paznicul de vanatoare. Daca asa se pne problema cu acesti catei nu am decat sa devin mai inversunat si sa omor cainii pe camp si fara sa fiu rugat, doar pentru binele nostru, nu pentru placerea vanatorii.
  • 0 (0 voturi)    
    cainii vagabonzi (Joi, 18 septembrie 2008, 19:13)

    Gigi [anonim]

    Oriunde veti umbla in Europa de vest nu veti vedea caini pe strazi,dar acesti vestici ne obliga prin legi zise umanitare sa-i suportam noi ...si noi ne supunem fara comentarii!Bine dar mai marii nostri platiti cu banii nostri,in loc sa faca cumparaturi la Bruxelles ar trebui sa le explice acestor vest europeni milosi ca la noi situatia e complet alta si legislatia trebuie adaptata la situatia de aici nu de acolo...la fel cu infractorii,si altele,(noi ne aflam in alt secol pe scara evolutiei,NU PUTEM SA NE ALINIEM legislatiei Europene existente in prezent ci ar trebui sa avem legi care au functionat in vestul Europei acum 100 de ani cand ei aveau asemenea probleme)Deocamdata pe drapelul Romaniei ar trebui desenat un caine deoarece ne reprezinta,e ceva specific romanesc,alaturi de praf,gunoi si oameni rupti si murdari umbland cu rost sau fara rost buluciti pe strazi.
  • 0 (0 voturi)    
    eliana (Miercuri, 24 septembrie 2008, 14:32)

    dragos [anonim]

    eliana esti /// si ca tine cred ca mai sunt din pacate.hai sa aducem si lupi si lei si tigri caci si ele sunt niste animale dragute si neajutorate.dintre oameni si animale eu cred ca trebuie sa aparam OMUL.
    • 0 (0 voturi)    
      cainii comunitari (Vineri, 7 noiembrie 2008, 12:48)

      dresca alexandra [anonim] i-a raspuns lui dragos

      nu inteleg de ce toato lumea este pornita impotriva acestor caini,cand sunt atat de dragalasi.mai bine s ar lua masuri impotriva celor care ii abandoneaza.dar e prea greu pt noi romanii care avem capul patrat si mintea ingusta,mai usor este sa omoram animale nevinovate.haide ti fratilor sa eutanasiem si cersetorii pt ca si ei reprezinta pericol public
  • 0 (0 voturi)    
    caini (Vineri, 31 octombrie 2008, 16:48)

    v_i_o [anonim]

    noi cei care suntem chinuiti de afacerile iubitorilor de javre avem dreptul nsa mergem in instanta?
    daca da cum putem sa avem (cu toate ca asta este tara oamenilor si nu a javrelor)castig de cauza in conditiile in care cei pe care ii votam au afaceri cu hrane ptr javre(exagerat de scumpe si platite de' alesi" PE BANII NOSTRII) ,medicamente samd
  • 0 (0 voturi)    
    otrava. (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 3:17)

    x [anonim]

    la 3 dimineata latra 10 de caini simultan. :| la revedere odihna
    • 0 (0 voturi)    
      Cauta pe net Omagul (Joi, 7 mai 2009, 20:23)

      Muscat de maidanez [anonim] i-a raspuns lui x

      Planta omagul care creste si in Romania este cea mai buna pentru javrele maidaneze. Se fac chiftelute in care s-a pus planta pisata si surpriza mare javra dispare pe lumea cealalta!
  • 0 (0 voturi)    
    "iubiti caini bagaonzi cu pusca" (Duminică, 28 iunie 2009, 15:03)

    danze [anonim]

    daca mai aud pe cineva cu chestia ca au si ei suflet mor de inima.au,nu zic nu,eu am caine si il iubesc,dar nu pune viata nimanui in pericol,cum i mai vad si ocosi cu cercei in ureche ca interlopi(la maidanezi ma refer desigur)
    ahahah ce idiotenie,sa cheltui bani gramada si sa le dai drumul inapoi pe strada,cainilor care traiesc si 10- 15 ani.sunt haite mari ,numeroase care pun viata in pericol copiilor ,oamenilor in varsta si nu numai,chiar si unui om in tota firea i poate veni de hac,daca te musca de picior de tendon in maxim juma de ora ti se scurge sangele din tine ca pe cibin.mai bine sa scapam de iei,sunt foarte periculosi,foarteca sa nu mai zic de galagia care o fac prin parcari noaptea cand tie somnu mai dulce
    trebuie sa faca ceva primaria,dar acuma cu normele europene....zero barat
  • 0 (0 voturi)    
    javre ucigase (Joi, 3 septembrie 2009, 18:56)

    vio [anonim]

    dar acei copii mancati de vii de 'dragalasele de animalute 'oare ne vor ajuta sa intelegem adevarul ,sau vor mai trebui altii oameni mincati de vii pentru a intelege ca ei sunt dragalasi atita timp cit sunt neputinciosi,dar asteapta si nu rateaza nici o ocazie sa arate cine sunt cu adevarat.Pacat ca noi suntem orbiti de interesele financiare ale unora
    • 0 (0 voturi)    
      cainii vagabonzi (Luni, 26 octombrie 2009, 10:40)

      viorica [anonim] i-a raspuns lui vio

      nu sunt de acord sa traiesc printre maidanezi, nici pe strada nici la bloc.Doresc ca statul sa faca adaposturi asa cum a promis in toate campaniile, sa ii adune sa faca ce vor cu ei. Cine iubeste cainii sa ii creasca la ei in curte nu pe strada sau la bloc, sa-i ia in apartamentul lor, sa-i spele, sa-i despaducheze, sa-i vaccineze si sa-i hraneasca la ei in casa nu la usile noastre.
  • 0 (0 voturi)    
    eu si eliana (Luni, 5 octombrie 2009, 16:30)

    anonim [anonim]

    ai dreptate eliana . de ce sa ucidem asa niste minuni ale naturii ? habar n-aveti ce ziceti numai eliana are dreptate ca si mine numa noi doi sunt destepti ,nu voi,care habar n-aveti ca din moment ce dumnezeu i-a lasat pe lume lasat-ii si voi in pace
  • 0 (0 voturi)    
    despre cainii vagabonzi (Sâmbătă, 12 decembrie 2009, 0:02)

    johny [anonim]

    bravo eliana!!!!!!!!!!! lasati cainii in pace nu stiti cat de mult sufera ei din cauza voastra!ce vreti sa faceti cu ei sa-i omorati.nu uitati un lucru:cainele este singura fiinta de pe pamant care-si iubeste stapanul mai mult decat pe el insusi!!am destula cultura ca sa va spun ca sunteti niste oameni rai la suflet astia care vor sa-i castreze sau sa-i omoare.ganditi-va pt o clipa daca ati fii voi caini vagabonzi si toata lumea ar fi impotriva voastra ce ati face?
  • 0 (0 voturi)    
    caini vagabonzi (Miercuri, 23 decembrie 2009, 17:33)

    alex13 [anonim]

    Pe strada ar merita sa stea doar cei pasnici.Am 13 si spre rusinea mea mie frica sa ies pe strada din cauza cainilor vagabonzi care sunt cate 10 pe fiecare strada.As vrea sa se ia masuri.Multumesc
  • 0 (0 voturi)    
    h (Marţi, 12 ianuarie 2010, 13:08)

    un nebun iubitor de caini [anonim]

    nu m-ar deranja daca am aduce lupi sau tigrii.eliana felicitari!
  • 0 (0 voturi)    
    ONG caini (Duminică, 28 februarie 2010, 22:53)

    balta alba [anonim]

    Ar trebui sa se organizeze tinerii parinti ce-si duc copii la joaca in parcuri pline de asa zisi caini comunitari.O situatie tipica este parcul copiilor TITANII (de langa policlinica Titan). Aici in fiecare dimineata(intre ora 6 si 8) i-si fac descarcarea de fecale zeci de caini crescuti in apartamente si scosi de stapanii lor la aer.Unii posesori mai timizi fac aceasta pe trotuarul de pe strada Burdujeni.Placerea animalelor si ai stapanilor este sa faca aceasta operatie in rondourile cu nisip destinate celor mai mici copii.Dupa ce descarcarea de fecale se realizeaza , pe la ora 9, apar primii copii cu mamicile ,bunicii sau bonele aferente.Ghiciti locul preferat de joaca pentru cei mai vulnerabili copii!...
    Pe langa aceasta poveste ce se repeta zi de zi ,parcul mai detine si o haita de caini propie tolerata de administratia parcului si folosita de paznici noaptea , ca ajutoare.
    Trotuarele de langa parc sunt pline de fecale de caine.Acestea sunt folosite zilnic tot de copii (dar ceva mai marisori) ce se duc la gradinite su scoli.
    Eu sunt batran,am nepoti mari si nu mai am puterea de a ma mobiliza pentru o cauza sociala.Privesc insa,cu tristete cum se degradeaza omul in indiferenta fata de copii. Ganditi-va ca in Romania sunt cca 200000 copii institutionalizati-practic parasiti de oameni - ce prefera sa creasca sau sa ajute asa zise animale de companie (care , cu adevarat sunt mai usor de crescut decat un copil).Ei s-au organizat bine,au ONGuri puternice unde activeaza ritos o multime de femei sterpe, frustate ca nu au putut avea copii,medici veterinari interesati sa aiba clientela si politicieni verosi gen Marinescu -bideu.
    Cu tot respectul pentru ingrijorarea dvs...
    • 0 (0 voturi)    
      domnului balta alba (Miercuri, 21 aprilie 2010, 1:43)

      ANONIM [anonim] i-a raspuns lui balta alba

      cite dreptate aveti in fiecare cuvint pe care l-ati scris !
      Eu ma lupt cu aceleasi probleme, dar pe alte meleaguri, insa cind ma intorc in Bucuresti imi dau seama ca lumea s-a prostit rau de tot si aici. O gramada de bani aruncati pentru caini, 10000 de persoane muscate pe an numai la Bucuresti, copii care s-ar bucura daca ar primi banii cheltuiti cu acesti caini periculosi.
      Pe vremea mea de la 6 ani aveam cheia la git si ne intorceam singuri de la scoala, acum nici adultii nu au curaj sa mearga pe strazi.
      • 0 (0 voturi)    
        Cainii vagabonzi (Duminică, 2 mai 2010, 21:28)

        anonim [anonim] i-a raspuns lui ANONIM

        Parerea mea este ca acei oameni care nu iubesc cainii si animalele in general nu au suflet.Ce credeti ca daca vor fi ucisi cu atata cruzime nu se vor mai inmultii?Ba din contra,vor aparea din ce in ce mai multi.Eu nu sunt de acord cu aceasta ucidere fara mila si cred ca daca ar dori sa mai scada numarul cainilor vagabonzi ar putea gasi o cale de ai omori mult mai usoara fara atata chin!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    uinde nu-i cap, vai de picioare (Duminică, 9 mai 2010, 13:52)

    liv [anonim]

    in situatia anormale a tarii noastre, se poate considera ADOPTIE, ingrijirea unui animalului abandonat, de catre un PROTECTOR ZONAL-
    adica un iubitor de animale care se ngajeaza sa ingrijesca pe cheltuiala proprie acesl animal si pe care NU-L POATE ADUCE IN CASA, APARTAMENT, AVAND PROPRIILE ANIMALE DE COMPANIE.


    Autoritatile locale trebuie sa justifice ce au facut cu banii pentru gestionarea cainilor fara stapan, cel putin de 10 ani de cand a aprut ORD 155/2001- asta e rezultatul regasirii patrupedelor pe strazi, intr-o inmultire perpetuua.
  • 0 (0 voturi)    
    instruire prin televiziune (Duminică, 9 mai 2010, 13:55)

    liv [anonim]

    Nicio o televiziune nu face informare despre problematica animalelor- comportament, ingrijire, caracteristici, etc......pentru poporulk asta trebuie sa ramana prost si neinstruit, mai bine invatam cum sa facem sex total si sa ne zgariem timpanul cu manele agramate.
  • 0 (0 voturi)    
    Primaria Campina versus caini comunitari (Vineri, 25 iunie 2010, 18:37)

    Dragomir [anonim]

    Alba-neagra in primaria Campina

    Nu face viceprimarul ce spune primarul ori nu stie primarul ce face viceprimarul.
    Haos pe banii nostrii, noi cei ce ne incapatanam sa ne platim taxele si impozitele la bugetul local pt ca alesii nostrii sa aiba ce irosi.
    In data de 21.06 2010, Primarul Tiseanu a anuntat in presa locala ca A INCETAT strangerea cainilor din Campina de catre PF HERESCU EMILIA si ca se lucreaza la adapostul din zona Zorile, pt ca in data de 25.06. 2010, viceprimarul Dragomir sa infirme, sa iasa pe postul local pentru a se lauda ca inca strange cainii din oras. Cine ii strange? Aceeasi firma a Emiliei Herescu,, cea care ii strangea si inainte si care incasa de la primaria Campina 100 ron ( un million lei vechi) pentru fiecare caine.
    Domnilor de la capul primariei, cat o sa va mai bateti joc de noi, va faceti ca nu stiti unul de activitatea ceiluilalt, dar cand platiti facturile pt strangerea cainilor nu semnati impreuna? Domnule Dragomir, viceprimar de Campina, aduceti dumneavostra bani de acasa sa va platiti partenera de “ afaceri” , pt ca doar asa s-ar explica faptul ca primarul nu stie ca inca se strang caini din oras. Asa se explica si fatul ca peste noapte apar noi caini in oras. Ca sa aiba ce prinde hingerii, colaboratorii dumneavoastra, si, in final beneficiarii banilor nostrii.
    De ce nu se poate intra la adapostul unde chipurile s-ar spune ca sunt dusi cainii? ( au fost campineni acolo si nu au fost primiti) Pentru ca nici un caine luat din Campina, nu ajunge in acel adapost. Sunt doar mutati dintr-o parte in alta si de fiecare data cand mai sunt prinsi, primaria mai plateste 100 ron/ caine.

    Semnez, fara respect pt alesii nostrii,
    Un DOBITOC, platitor de taxe si impozite din Campina
    • 0 (0 voturi)    
      anti javre comunitare (Vineri, 1 octombrie 2010, 14:49)

      ador anti canismul vagabond [anonim] i-a raspuns lui Dragomir

      kilăreala în masă (cu bombe nucleare) a javrelor din cauza cărora nu putem să mai alergam nici măcar prin parcuri. Din cauza asta ne îngrasăm, ne imbolnăvim, ne distrugem coloana vertebrală, etc... (ORICE SPECIE, de la viermi pana la elefanti si balene, incearca in primul rand sa-si protejeze propria rasa nu si pe ceilalti, noi facem invers, ne distrugem sanatatea si bucuria de a face sport in aer liber, de a da un spint de 100 de metrii pana la autobuz, ca sa ramana pe strazi toate hahalerele de caini plini de boli (rabie,tetanos si alte frumuseti), daca te musca bagi si cateva zeci de siringi in tine + antibiotice + stres + dureri,etc... ca sa nu cumva sa deranjez potaia, ca se supara ONG-urile pentru protectia dobitoacelor (animalelor).
  • 0 (0 voturi)    
    nu au ce cauta pe strada (Vineri, 4 februarie 2011, 10:24)

    rolland [anonim]

    n orice tara din Europa si America nu mai vezi asa ceva. Bai fratilor au murit oamnei, mancatii de vii de acesti maidanezi si muscati zeci de mii de oameni anual incluzand si copii, cine raspunde de aceste nenorociri??? raspunde-ti voi care luati apararea acestor maidanezi??? Bine le face ca ii omoara. In strainatate daca este adus la centru un caine si in maxim 2 saptamani nu a venit nimeni sa il adopte il eutanasiaza!!! Ce libertate fratilor sa muste ,sa ne trezeasca noptile cu galagia lor, sa ne rastoarne gunoaiele, sa isi faca treburile pe unde apuca, sa poarte microbi, sa ne puna vieteile in pericol noua si copiilor nostri?? Si mie imi plac cainii am si eu unul acasa si inca unul nazdravan adica un beagle, acuma are 2 ani dar se compoarta ca la 3 luni, toata casa a trebuit sa o renovez din cauza lui dar nu l-as da pentru nimic in lume. Dar tot timpul cand ies cu el la plimbare fie pe mal fie prin oras am probleme cu acesti caini, am fost atacati de nenumarate ori noroc ca am avut pietre la indemana. VREau sa va intreb pe voi aparatorii de maidanezi daca m-ar fi muscat pe mine sau pe beagle-ul meu cine ne platea doctorii??? sau daca v-ar musca voua copii D-ne fereste si atunci o sa le luati apararea??
    • 0 (0 voturi)    
      jupuiti (Marţi, 1 martie 2011, 17:36)

      otrava [anonim] i-a raspuns lui rolland

      Cindva unele popoare au inceput un razboi mondial pentru ca a fost ucis un cetatean de-al lor.Pe noi ,au inceput sa ne manance cainii vagabonzi,om dupa om,copil dupa copil,iar politicienii nostrii dorm ,partasi fiind la aceste crime.Oare sa fie semn de libertate tot rahatul asta?
  • 0 (0 voturi)    
    Caini vagabonzi (Miercuri, 6 aprilie 2011, 11:13)

    Pascu Mihail [anonim]

    Cainii vagabonzi nu s-au inmultit de azi pe maine, nici n-au cazut din Luna.
    De ce nu raspund politicienii care au lasat cainii vagabonzi sa se inmulteasca necontrolat ?
    Cainii vagabonzi sunt cel mai potrivit brand de tara. Le doresc iubitorilor de animale, aia care lasa cainii pe strazi sa muste pe altii, sa simta si ei coltii maidanezilor in muschii fesieri. Poate o sa le placa.


Abonare la comentarii cu RSS
Ultimele articole din aceeaşi categorie
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007
 
Sâmbătă, 24 noiembrie 2007

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version