Piata PC-urilor in Europa Centrala si de Est a crescut cu 27,2% in 2004 fata de anul anterior, ajungandu-se la 10,28 milioane de unitati comercializate.

Potrivit unui raport prezentat de IDC, veniturile obtinute din comercializarea PC-urilor au inregistrat o crestere de 32,4%, ceea ce inseamna mai mult de 9 miliarde de dolari, in conditiile in care preturile calculatoarelor desktop si ale laptop-urilor au scazut.

Desi cresterea variaza de la tara la tara, IDC asteapta ca parcursul ascendent sa ramana stabil, estimandu-se cresteri de 22,6% in echipamente in 2005 si de 18,3% in 2006.

De altfel, un alt raport privind evolutia pietei de PC pe primul trimestru al 2005, raport realizat tot de IDC, confirma previziunile specialistilor, cifra de vanzari de echipamente de PC-uri fiind de 2,57 milioane de unitati, cu 23% peste perioada similara a anului trecut. Rusia a fost pe 2004 tara cu cea mai mare piata de PC-uri din regiune, atragand aproape jumatate din echipamentele.

In Polonia, a doua piata de PC-uri, s-a inregistrat o crestere de 13%, Ucraina fiind pe locul al treilea, cu 8,3%. Piata ruseasca a cunoscut, de altfel, si cea mai rapida dezvoltare, ceea ce demonstreaza dinamismul in crestere al pietelor din est.

In trimestrul intai al anului in curs, Rusia ocupa in continuare pozitia de lider, ordinea locurilor urmatoare ramanand neschimbata-Polonia urmata de Ucraina. Aceste tari acapareaza impreuna aproape 72% din piata de PC-uri, cum reiese din raportul prezentat pe primul trimestru al anului 2005.

In noile state membre ale Uniunii Europene, popularitatea laptop-urile a cunoscut, de asemenea, o tendinta ascendenta in 2004, Cehia ocupand primul loc cu o cota de piata de 30,7% din echipamente, Ungaria pozitionandu-se pe locul secund, cu 26,1% din calculatoarele vandute reprezentate de laptop-uri.

Pozitia a treia la popularitatea laptop-urilor este detinuta de Slovacia, cu 22,4%.

Piata laptop-urilor a explodat efectiv. Cu exceptia Slovaciei, in toate celelalte tari din zona aceasta piata a luat o mare amploare.

In Rusia, s-au vandut cu 184,1% mai multe laptop-uri fata de 2003, de aproape trei ori a crescut vanzarea de laptop-uri in Slovacia si Ucraina si de peste trei ori in Romania.