Biroul Permanent National al PSD a dezbatut ieri, pe larg, strategia de comunicare a partidului pe perioada urmatoare. Discutiile au pornit de la un „studiu de brand” elaborat de Vasile Dancu, menit sa radiografieze pozitia PSD si a liderilor sai pe scena politica in acest moment.

Atasat studiului, un sondaj Metro Media a aratat care este forta partidului in randurile alegatorilor: 36%. Alianta ar obtine 48%, PRM – 9% si UDMR – 6%, daca s-ar face alegeri in acest moment. Nici un alt partid nu ar mai intra in parlament. Sondajul a fost facut in perioada 4-11 iulie, inaintea inundatiilor.

Specialistii care au lucrat la barometrul comandat de PSD au fost destul de generosi. Astfel, PSD obtine, in sondajul Metro Media, cu sase procente mai mult decat in sondajul CURS, efectuat tot in luna iulie, si ale carui rezultate au fost date recent publicitatii.

Datele CURS aratau urmatoarea poza de grup: Alianta – 45%, PSD -30%, PRM -10%, UDMR -6%, PUR – 3%. In rest, observatiile barometrului intern al PSD confirma o serie de concluzii formulate de sondaje anterioare. Mircea Geoana este cea mai credibila figura a partidului, intrecandu-i pe Adrian Nastase si pe Ion Iliescu.

Persoana politica cu cea mai mare credibilitate ramane Traian Basescu. Discutiile purtate in BPN-ul de ieri au insistat, de altfel, pe o tema foarte delicata: care sunt, in acest moment, cele mai credibile figuri ale partidului, apte sa joace rolul de „purtatori de mesaj”.

Mircea Geoana anuntase, in urma cu cateva zile, ca el va fi varful de lance al „noului PSD”, secondat de Cristian Diaconescu, ceea ce pare sa fi atras nemultumirea lui Adrian Nastase.

Sondajul dezbatut ieri i-a dat apa la moara lui Mircea Geoana, care l-a mandatat pe Cristian Diaconescu sa spuna in conferinta de presa de dupa BPN ca „s-a stabilit ca purtatorii de mesaj sa fie oameni tineri”.

Pesedistii s-au pus de acord ca, de acum incolo, sa iasa in fata presei pentru a da raspunsuri concrete pe politici concrete mai mult specialistii, si mai putin politicienii partidului.