Dacia Logan s-a rasturnat la 65 km/h. Un titlu care a tinut prima pagina in presa germana si care a facut, normal, valuri si in Romania.

Conform testului ADAC, Logan-ul care se vinde pe piata din Germania nu a trecut testul "Elanului", rasturnandu-se la viteza de 65 km/h, cu doar 15 kilometri peste limita legala din orasele de la noi.

Succesul modelului Logan pe piata din vestul Europei si in special in Germania i-a determinat pe multi sa fie destul de sceptici la rezultatele testului facut de ADAC, mai ales ca Automobil Clubul German a mentionat in raport ca recomanda achizitionarea unei masini second hand in locul uneia ieftine, dar nu foarte sigura.

Incidentul a aparut in timpul unui test pentru revista de specialitate a forului german, iar acestia confirma ca una din roti este de tabla, dar ca a fost schimbata dupa ce janta de aluminiu a cedat, doar pentru sesiunea foto.

Ideea este ca in setul de poze publicat de Bild, janta de tabla poate fi vazuta si in timpul incidentului si nu numai cand Logan-ul este rasturnat ceea ce ridica unele semne de intrebare lamurite insa de Maximilian Maurer, ofiterul de presa al Automobil Clubului German:

"Masina s-a rasturnat mai intai cu toate 4 jentile de aluminiu, dupa care am montat roata de rezerva pentru a poza testul. Nimeni nu se astepta ca masina sa se rastoarne la o astfel de viteza. Am fost luati putin prin surprindere si tocmai de aceea am fost nevoit sa repetam testul pentru poze. Imediat dupa incident i-am chemat pe cei de la Renault Germania pentru a constata si ei rezultatele."

Interesant este ca Renault Germania a acceptat rezultatele testului pe site-ul oficial de presa, dar a precizat ca nu-si explica totusi cum s-a ajuns la asa ceva. La fel de interesant este ca Maurer nu a putut preciza exact tipul de pneuri folosit, dar a mentionat ca sunt cele cu care este echipata masina aflata in showroom-urile din Germania.

In plus ofiterul de presa a mentionat ca ADAC-ul nu are nici un interes sa falsifice un astfel de test, interesul lor fiind doar avertizarea consumatorilor din Germania, mai ales ca in revista Motor Welt a aparut si un articol laudativ la adresa masinii produse in Romania.

Autor: Berti Panaiot

Sursa: TopGear.ro