O disputa din Rusia - cea mai mare piata de vodca din lume - referitoare la marcile Smirnov si Smirnoff a ajuns in justitie, transmite Reuters. Problema pe care trebuie sa o rezolve justitia este care marca este originala, vodca Smirnoff, produsa de grupul Diagero, care a vandut anul trecut peste 24 de milioane de cutii in intreaga lume, sau varianta rusa Smirnov.

Compania rusa Smirnov, care spera sa castige o cota de 1% din piata autohtona in acest an, a intentat o actiune juridica la Curtea pentru Arbitraj din Moscova, incercand sa impiedice comercializarea in Rusia a marcii de vodca produse de Diagero.

In spatele ortografierii diferite, a denumirii produselor, se afla o lunga istorie care a inceput in anii 1860, cand Piotr Smirnov a infiintat o distilerie la Moscova. In timpul revolutiei din Rusia, in 1917, fiul lui Smirnov, Vladimir, a ajuns la Paris si a adoptat versiunea franceza a numelui - Smirnoff si, ulterior, a infiintat o afacere cu vodca, in Statele Unite.

In Rusia, distileria Smirnov a fost transformata intr-un garaj de stat. Marca a fost reinregistrata oficial in Rusia in anii 1990, iar actualii proprietari doresc ca varianta straina a produsului sa nu fie recunoscuta.

"Aceasta vodca s-a nascut in Rusia si credem ca va avea succes, cel putin aici", a spus Andrei Kravets, director general al Casei de Comert pentru Renasterea Traditiei Furnizorului Casei Imperiale, P.A. Smirnov.

Kravets, care a facut declaratiile in casa detinuta de familia Smirnov inainte de revolutie, doreste ca justitia sa anuleze decizia agentiei Rospatent de acordare a licentei pentru marca Smirnoff, in 1997. Marca Smirnov a fost inregistrata in urma cu trei ani, iar compania care o produce sustine ca numele si etichetele celor doua produse sunt atat de asemanatoare incat deruteaza consumatorii.

Rospatent a respins, anterior, plangerea facuta de Smirnov. 80% din consumul mondial de vodca apartine Rusiei, iar marca Smirnoff face eforturi pentru a dobandi o prezenta semnificativa pe piata.