Grupul Volkswagen va aplica un plan de relansare a operatiunilor sale din Statele Unite si China, piete considerate extrem de importante, dar care aduc pierderi producatorului german de automobile, potrivit unor informatii publicate de cotidianul „Financial Times“.

Bernd Pischetsrieder, director executiv al Volkswagen a declarat ca asteptarile privind revenirea la profitabilitate a activitatilor de pe aceste doua mari piete au fost reevaluate in sens negativ.

In China, Volkswagen va trebui sa faca concedieri prin metoda plecarilor voluntare si sa aplice masuri suplimentare legate de reducerea cheltuielilor cu forta de munca, pentru a-si indeplini obiectivul de a obtine un profit inainte de impozitare de 5,1 miliarde de euro (6,2 miliarde de dolari) pana in 2008.

Grupul intentioneaza sa uneasca operatiunile de retail ale partenerilor sai din cele doua societati mixte detinute in China, acolo unde va fi posibil, si sa schimbe furnizorii din aceasta tara, pentru a diminua costurile cu 40%.

Potrivit lui Pischetsrieder, obiectivul de a rentabiliza activitatile din Statele Unite, incepand din 2006, este „imposibil“, in timp ce planul de extindere pe piata chineza va fi suspendat pe perioada de restructurare.

In Statele Unite, Volkswagen isi propune sa-si imbunatateasca reteaua de distributie, sa mareasca numarul furnizorilor de componente si sa creasca productia la fabrica din Mexic - unicul centru de productie detinut in zona aflata sub influenta americana.

Pozitia de lider al pietei detinuta de Volkswagen in China s-a erodat in ultimii trei ani, in timp ce compania a inregistrat, anul trecut, pierderi mari in Statele Unite din cauza cursului slab al dolarului si a gamei nesatisfacatoare de modele.

In prima jumatate a anului, Volkswagen a inregistrat in China o pierdere operationala de 23 de milioane de euro, comparativ cu profitul de 251 de milioane de euro de anul trecut, in timp ce in Statele Unite pierderile s-au agravat cu aproape 20%, la 596 de milioane de euro.

Aceste rezultate slabe au fost compensate de performantele bune din Europa, unde programul de reducere a costurilor a avut ca efect cresterea profitului operational la 1,94 de miliarde de euro.

Profitul operational total al grupului a crescut in perioada mentionata cu 62%, la 1,38 de miliarde de euro, dar profitul inainte de impozitare, care include si rezultatele din China, a crescut cu numai 5%, la 672 de milioane de euro.