BBC Top Gear Romania a realizat primul test profesionist de evitare a unui obstacol cu Dacia Logan. Sesiunea de teste a fost transmisa in direct si in premiera la Antena 1, la o ora de maxima audienta.

Saptamana trecuta, organizatia germana ADAC (echivalentul ACR) a efectuat acelasi test. Potrivit ADAC, Logan s-a rasturnat la viteza de 65 km/h in timpul unei sedinte foto, dupa ce roata din stanga fata, cu janta din aliaj, a fost schimbata cu cea de rezerva, dotata cu janta din otel (motivul inlocuirii rotii respective nu a fost comunicat de asociatia germana).

Astazi, editia romaneasca a celei mai cunoscute reviste auto din lume a repetat testul celor de la ADAC, respectand intru totul conditiile in care se presupune ca Logan s-a rasturnat: traseul a fost realizat in conformitate cu procedura de testare a organizatiei germane, modelul Dacia era dotat cu ABS, trei jante din aliaj si o janta din otel la roata stanga fata, iar in masina a luat loc un

singur om: pilotul de teste BBC Top Gear Romania, campionul CNR la grupa N 1,6, Claudiu David.

S-au efectuat trei treceri la viteze diferite, toate insa la o viteza superioara celei la care s-a spus ca Dacia s-a rasturnat - respectiv 72 km/h, 87 km/h si 84 km/h. In toate trei ocaziile, rezultatul a fost unul singur si cat se poate de clar Logan nu s-a rasturnat. Concluzia este la fel de limpede ADAC a mintit!

"Nu am nici un dubiu ca masina este controlabila la 65 km/h si ca rezultatul anuntat de ADAC nu are nici o valabilitate. Mai mult "sustin ca masina nu se va rasturna nici la 100 km/h, chiar daca va iesi de pe traiectorie", a declarat Cristian Iovitu, Editor-in-Chief BBC Top Gear Romania.

"Nu am influentat in nici un fel, prin frana sau acceleratie, traiectoria masinii si am observat ca, la viteza declarata de germani ca fiind cea la care s-a rasturnat, Logan-ul nu este periculos.

"Este adevarat ca, la peste 80 km/h, spatele iese de pe traiectorie, dar in nici un caz nu exista riscul unui roll-over", a declarat Claudiu David.

Interesant este faptul ca dupa ce a fost preluata de cele mai importante publicatii din Germania si de mass-media din Romania, pe site-ul ADAC celebra stire nu mai exista de la 1 august si nu mai poate fi gasita nici macar cu ajutorul motorului de cautare al site-ului. Concluziile le puteti trage si singuri ...