Stimati Domni,

Soarta a facut ca eu sa locuiesc in jud. Ilfov, in comuna Chitila la 500 de m de locul unde se termina Bucurestiul.. Pana acum o luna, Chitila (de fapt tot judetul Ilfov) era legat de Bucuresti prin mijloacele de transport in comun ale RATB.

V-as ruga sa aflati, daca puteti, in ce masura inlocuirea autobuzelor RATB cu microbuze ale firmei C&I (care a castigat licitatia de concesionare a Ilfovului - ca singura firma participanta) este una legala.

In acelasi timp, va rog sa aflati si sa publicati - daca este posibil - modul in care firma C&I a castigat licitatia de concesionare a transportului pe Ilfov (in particular comuna Chitila) cand ei nu pot oferi mijloace de transport capabile sa suporte populatia.

Retineti, scoala inca nu a inceput, si in fiecare dimineata toti ajungem la serviciu cu intarzieri de cel putin 30 de minute, intr-o aglomeratie de nedescris. Chiar ar fi foarte interesant de aflat prin ce algoritm au constatat cei raspunzatori de licitatie, ca 10-15 microbuze de 14+1 locuri ar putea acoperi numarul de 30.000 de locuitori (numai in comuna Chitila).

Azi dimineata de exemplu, am ajuns la serviciu cu o intarziere de 1 ora si 20 minute. Au trecut 6 microbuze pe langa mine - nu au oprit ca nu mai aveau loc nici pentru sofer. In plus, nereguli peste nereguli.

In afara de masura abuziva a celor care au decis separarea Ilfovului de Bucuresti, licitatiile au fost cum au fost, firmele care detin aceste microbuze nu emit abonamente (desi ar fi trebuit de la inceput sa ofere abonamente), iar soferii nu taie bilete decat daca te rogi de ei.

In concluzie, va scriu in speranta ca se va face intr-un fel dreptate si ca veti putea demara o ancheta jurnalistica asupra acestor evenimente semnalate de mine. Va asigur ca la fel ca mine, majoritatea locuitorilor Chitilei nu sunt deloc de acord cu aceste masuri abuzive prin care suntem pusi sa platim transportul de doua ori. Majoritatea castiga salariul minim 3.100.000 lei (brut).

Imaginati-va ca acesti oameni sunt nevoiti sa plateasca 300.000 lei pe abonamentul RATB si cate 20.000 lei pe zi pentru a ajunge in Bucuresti. Cum multi lucreaza si sambata, imaginati-va cu cati bani raman acesti oameni la sfarsitul lunii. Si ganditi-va ca mai au si un copil la scoala in Bucuresti.

Aceste abuzuri sunt pur si simplu discriminatorii si de neinteles, gandind ca liniile de transport RATB puteau fi eficientizate (ba chiar am asistat la un ultim control pe linia 165 in iulie si nu a fost gasit nimeni fara bilet sau abonament). Va rog sa informati si pe cei in masura sa schimbe aceasta situatie incredibila.

Va multumesc anticipat,

Robert Muster