Ultima persoana arestata in acest dosar a fost chiar fostul director general al SC Electrica SA Bucuresti, Lucian Silviu Boghiu, in baza mandatului emis, pe 28 iunie, de magistratii timiseni sub acuzatiile de luare de mita si asociere pentru savarsirea de infractiuni.

Potrivit procurorilor PNA, in perioada 2003-2004, fostul director general a sprijinit cointeresat o grupare infractionala formata si coordonata de omul de afaceri Vasile Croitoru, cu scopul de a vinde la preturi supraevaluate, produse electrice contrafacute unor unitati SISEE (servicii energetice electrice) din tara aflate in subordinea lui Boghiu.

Pentru aceasta, el i-a influentat pe functionarii din conducerea acestor unitati sa cumpere produse electrice contrafacute sub marca Siemens, in fapt marfuri chinezesti cumparate din complexul angro "Doraly” din Bucuresti.

Produsele erau oferite de Vasile Croitoru prin intermediul unor firme-fantoma, iar Boghiu a dispus efectuarea platilor acestora in mod preferential, in detrimentul altor furnizori. Pentru acest ajutor, Boghiu a primit, in iunie 2004, de la Croitoru, un autoturism de lux, marca Audi A8, in valoare de 2,5 miliarde lei.

Inceputul si extinderea anchetei

Urmarirea penala in acest dosar a fost inceputa pe 4 aprilie 2005, fata de mai multe persoane.

Procurorii stabilisera deja ca Vasile Croitoru a fost ajutat in derularea acestor afaceri de patru persoane, administratorii firmelor Cometcom, Campia Turzii, Metal Expres Bucuresti, Tamara Still, Complex Arges si Siderpet Bucuresti – Spiridon Ion, Vasile Calin, Kaizer Costica Stoica si Gheorghe Dumitru.

Ulterior, urmarirea penala a fost extinsa fata de Emanuel Soroiu si Gabriela Gostinar, comisar al Garzii Financiare – Comisariatul General, respectiv referent in cadrul Administratiei Finantelor Publice a Sectorului 2, sub acuzatiile de luare de mita, trafic de influenta, fals intelectual si favorizarea infractorului.

Cei doi i-au sprijinit pe administratorii de firma in activitatea infractionala, in schimbul unor foloase materiale, in timpul controalelor financiare de la Siderpet si Metal Expres.

Mita in bani si masini

In luna ianuarie a anului 2003, reprezentantii Siderpet, Metal Expres, Cometcom si Tamara Still au vandut produsele contrafacute catre SISEE Banat, la preturi supraevaluate, dupa ce au corupt doi functionari de la SISEE si FDFEE Electrica Banat, Viorel Dan si Ioan Livius Milea, care au primit bani si masini de 5 miliarde lei.

Prejudiciul produs in urma acestor afaceri ilegale ajunge la 20 miliarde lei.

Pagube de sute de miliarde

In urma perchezitiilor efectuate la biroul lui Sorin Boc, directorul economic al SISEE, s-au gasit documente care demonstreaza ca Lucian Boghiu l-a ajutat pe "creierul” afacerilor, Vasile Croitoru, dispunand prin rezolutiile din 1 si 2 iulie 2003, sa se faca plata preferentiala a marfurilor livrate de Siderpet si Cometcom catre SISEE, astfel achitandu-se 1,4 miliarde lei, reprezentand

contravaloarea produselor achizitionate in baza facturii 3318120/23.07.2003, asa cum rezulta si din declaratiile lui Sorin Boc. Astfel, SISEE Banat si alte unitati din tara au cumparat produse electrice contrafacute sub marca Siemens, furnizate de Vasile Croitoru, in valoare de sute de miliarde lei.

Incercarea de acoperire a spagii

Dupa incetarea mandatului de director general al Electrica, Lucian Boghiu a continuat sa ajute grupul condus de Vasile Croitoru infiintand, pe numele sau, firma Enol Grup Bucuresti.

Prin aceasta, el a cumparat de la Eur Electrik Grup Bucuresti, condusa de Croitoru falsele produse Siemens, in valoare de 14 miliarde lei, vandute, ulterior, la preturi supraevaluate catre Hidroelectrica SA, pentru 20 miliarde lei.

Pentru acest ajutor, Vasile Croitoru i-a oferit lui Boghiu un Audi A8, asa cum rezulta din declaratiile martorilor, Cornel Caraba si Oana Caraba, precum si a invinuitului Marius Sorin Sparchez.

Pentru acoperirea acestei "atentii”, Lucian Boghiu a simulat o plata prin virament bancar in contul lui Cosmin Cornel Caraba, incercand sa justifice ca ar fi achizitionat legal autoturismul de lux de la acesta.

In realitate, masina nu-i apartinea lui Caraba, ci acesta acceptase, la cererea lui Croitoru, sa o inmatriculeze pe numele sau si sa intocmeasca formele de vanzare-cumparare catre firma Enol Grup a lui Lucian Boghiu. Cornel Caraba era angajat al societatii lui Croitoru, Eur Electrik Grup.