Nici o hotarare importanta legata de viata comunitatii, nici o afacere de anvergura nu se face in Sibiu fara implicarea multimiliardarului Ilie Carabulea.

Fost sef de coloana la Autobaza Sibiu, astazi, Carabulea face parte din topul celor 300 mai bogati romani, are peste 25 de firme in tara si in afara tarii, iar faradelegile de care il acuza sibienii par nesfarsite. Numele holdingului care il reprezinta este Atalssib, iar prin acesta Carabulea a devenit factor de decizie in domeniul transportului rutier.

Rutieristii afirma ca nici in acest domeniu nu misca o roata fara voie de la Carabulea. Ca raspuns la toate acuzatiile, afaceristul devine trivial, invoca faptul ca da de lucru la jumatate din orasul Sibiu si ameninta.

Expropriere a la Carabulea

Sibienii care au vrut sa ia autobuzul sambata dimineata (9 august) din autogara Transmixt au ramas cu biletele in mana. Ilie Carabulea, in persoana, a pus mana pe un fel de panou din plasa de sarma si a blocat accesul in autogara pentru toata lumea. Supararea lui a fost provocata de cei cativa comercianti care, de mai multa vreme, refuza sa se lase evacuti din zona.

Repetatele amenintari si presiuni i-au determinat pe oameni sa-l dea in judecata pe Carabulea. Desi procesul se afla pe rol, Carabulea a venit la autogara cu buldozere si cu un executor judecatoresc pentru a evacua buticarii fortat. El insusi a pus, la un moment dat, mana pe un picamer si a inceput sa sparga asfaltul din fata unui chiosc.

Calmat de politisti, afaceristul a consimtit, intr-un final, sa astepte hotararea judecatoreasca. Contactat telefonic, Carabulea a replicat: "Cum adica de ce am pus picamerul? E pe dreptatea mea. Acolo este terenul meu si vreau sa-i dau afara pentru ca acolo am proiect de constructie. Vreau sa fac niste magazine mai moderne decat cele de la aeroportul Otopeni. Si CFR-ul am sa-l dau in judecata.

Eu nu am incalcat nici o zona de protectie sau de siguranta cand mi-am ingradit terenul pentru autogara. Acela era terenul meu, din mosi-stramosi. Era in zig-zag si Primaria a zis sa tragem liniile drepte, c-asa-i civilizat si normal. Dar directorul asta nou de la CFR e un hraparet! Pai, ei au datorii de 800 de milioane la Finantele Publice".

Proiecte marete si mistere

O alta problema pe care a solutionat-o Ilie Carabulea este cea a noului sediu pentru Primarie. In prezent, edilii sibieni au sediul intr-o cladire ce apartine Ministerului de Finante. La inceputul anilor '90 a fost promovat un proiect de construire a unui sediu nou pentru Primarie. Din lipsa de fonduri, lucrarile au fost sistate in 1993, iar cladirea a ramas in uitare vreme de 10 ani.

In 2003, Consilul Local a scos constructia neterminata la licitatie. Dupa doua runde la care a participat, de forma, si Universitatea Lucian Blaga, din Sibiu, licitatia a fost adjudecata de holdingul lui Carabulea, pentru suma de 37 miliarde de lei. In conditiile in care valoreaza de cateva ori mai mult.

Carabulea spune ca: "Pana in 2007, aici vor fi construite spatii de cazare si sali de curs, precum si un centru de afaceri, pentru ca este vorba despre o suprafata de 17.000 de metri patrati desfasurati. Pentru cine construiesc toate acestea nu va spun...

Nu spun nici despre cele 107 miliarde din proiectul Dracula Park, care au intrat in conturile bancii Carpatica (la care Carabulea este actionar majoritar cu un pachet de 35%). Banii au fost transferati de la BCR pentru ca noi ofeream conditii mai atractive si am participat cu capitalul social de inchidere a subscriptiei.

In mod sigur, banii au fost rulati de Carpatica, doar n-o sa tinem conturile blocate, dar nu mai stiu ce s-a intamplat cu ei".

"Nasul" de la Transporturi

In Sibiu, Carabulea este supranumit Nasul. Tot nas il considera si cei care au activitati ce tin de transporturile rutiere interne si internationale. Oamenii din domeniu sustin ca nu se face nici o alocare de traseu (pentru transportul de marfa sau de persoane), nu se da nici o autorizatie si nu se accepta in circulatie decat firmele si masinile impuse de Carabulea.

E drept ca nu poate sa rezolve o astfel de problema de unul singur, dar - spun aceiasi oameni -, in timp, multimilionarul a reusit sa-si faca un adevarat "comitet de sprijin" din care fac parte, printre cel al Federatiei Nationale a Patronatului din Transportul Rutier din Romania (in acelasi timp actionar si administrator la mai multe firme de profil), precum si Lucian Sova, director la

Directia generala din Ministerul Transporturilor. Tot despre Carabulea, localnicii din judetul Sibiu mai spun o gramada de lucruri rele.

Acesta reactioneaza prompt: "Sa ma pupe-n c.. cine zice lucrurile astea despre mine! Sunt niste racile, niste omide palide, scursuri ale societatii! Eu dau de mancare la 12. 000 de oameni! Si daca scrieti astea despre mine va dau in judecata, va blestem de-acum!".