Preturile tichetelor pentru tranzitul aerian ar putea ajunge pana la 80 de euro daca sunt aprobate propunerile inaintate de Comisia Europeana privind diminuarea poluarii, informeaza cotidianul britanic "The Independent".

Un raport trimis comisarului european pe probleme de mediu, Stavros Dimas, de catre CE Delft, organizatie olandeza ce activeaza in domeniul protectiei mediului, recomanda ca legislatia privind agentii poluanti care se aplica in sistemul comercial sa fie extinsa si la domeniul aviatic. Stavros urmeaza sa-si prezinte concluziile luna viitoare.

Surse ramase anonime afirma ca Stavros va propune ca liniile aeriene sa cumpere "permise de poluare", iar banii obtinuti din aceasta taxa vor fi utilizati pentru masuri de eliminare a noxelor produse de avioane.

In acelasi raport, CE Delft considera ca se va ajunge la un cost suplimentar de doar 9 euro pe tichet.

Totusi, Myclimate, omologul sudez al ecologistilor de la CE Delft, estimeaza ca aceste costuri suplimentare ar putea atinge 20 de dolari pentru o calatorie scurta in interiorul Europei si pana la 100 de dolari pentru o calatorie lunga.

La nivel global, companiile aeriene produc peste 4% din gazele ce determina efectul de sera.

Aceste propuneri ar putea crea un scandal masiv nu doar intre comisarul european Stavros si companiile aeriene, dar si intre Bruxelles si SUA, americanii opunandu-se acestei actiuni unilaterale initiata de Europa.

SUA, alaturi de alte companii internatinale de transport aerian, argumenteaza ca Organizatia Internationala pentru Aviatie Civila (OIAC), care lucreaza sub egida ONU, lucreaza deja la un sistem global pentru permise de poluare si ca UE ar crea o nisa in legislatia internationala daca ar lansa propriul sau sistem.

Acest fapt este insa contrazis de CE Delft. In plus, comisarul european este destul de nemultumit de activitatea OIAC.