Romanii si-au format o parere despre bancile comerciale. Nu intimplator, bancile aflate in top din punctul de vedere al profiturilor sint si cele mai apreciate de clienti.

Anul 2004 si prima parte din 2005 au adus bancilor care opereaza in Romania rezultate financiare exceptionale. Profiturile imense raportate sint strins legate de explozia creditului de consum, fapt care a condus la o relatie mult mai bine definita intre clientii persoane fizice si bancile comerciale.

Un sondaj al companiei de cercetare de piata Daedalus releva ca bancile de top ofera si cel mai inalt grad de satisfactie romanilor.

Cel mai important criteriu ramine increderea

Cu toate ca in ultimii ani piata bancara s-a dezvoltat continuu, impactul cel mai mare asupra satisfactiei clientilor cu privire la serviciile bancare este, in continuare, strins legat, in primul rind, de increderea pe care persoanele o au in respectiva banca.

Ambianta sediului, amabilitatea personalului si promptitudinea in rezolvarea solicitarilor clientilor, existenta unor servicii care sa i se potriveasca clientului si consilierea in alegerea serviciului optim oferita de personalul bancii au, de asemenea, un impact important asupra cresterii satisfactiei clientilor.

Cele mai de incredere banci sint considerate BRD - Group Société Générale (media 5.51 din maxim 7), BCR (media 5.44) si Raiffeisen Bank (media 5.49), evaluarile lor fiind semnificativ mai bune decit ale celorlalte banci analizate.

Dintre bancile analizate, cea mai buna evaluare generala din partea clientilor au avut-o BRD - Group Société Générale (cu o medie de 7.89 din maxim 10), BCR (cu o medie de 7.84), Raiffeisen Bank (media 7.73) si BCIT (media 7.73). Acestea sint urmate de Banc Post (media 7.49). Cele mai mici evaluari le-au primit CEC (media 7.25) si Banca Transilvania (media 6.90).

BRD si BCR sint la egalitate

Intre evaluarile bancilor BRD - Group Société Générale si Banca Comerciala Romana nu exista diferente semnificative, mediile obtinute de cele doua fiind asemanatoare pe marea majoritate a atributelor analizate.

Raiffeisen Bank se remarca prin evaluarile semnificativ mai mari decit media generala pe care le-a obtinut la atributele referitoare la ambianta sediilor, personalul angajat, informarea clientilor, tehnologiile folosite si timpul de aprobare a creditelor. Aceasta banca are, conform evaluarilor, personalul cel mai amabil si dornic sa te ajute.