Discutiile pe tema Pasajului Basarab, incepute o data cu venirea lui Traian Basescu in fotoliul de primar general al Capitalei, nu s-au concretizat nici pana in prezent.

Se stie insa ca pasajul se va realiza, mai ales ca, in Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Opozitia nu are intentia sa puna bete in roate dezvoltarii Bucurestiului si va vota pentru aprobarea proiectului intr-una din sedintele urmatoare. Cel mai probabil, lucrarile vor incepe in primavara anului viitor.

Ziarul Adevarul va prezinta in exclusivitate cele mai importante date referitoare la noul pasaj, care va inchide inelul principal de circulatie al Bucurestiului. Pasajul va incepe in bd. Nicolae Titulescu, la intersectia cu strada Alexandru Ioan Cuza.

De aici va porni rampa de urcare. Pasajul va traversa calea ferata si va cobori in dreptul magazinului Carrefour Orhideea, spre Podul Grozavesti.

Constructia va avea o latime de 25,5 metri. Lungimea podului va fi de 866 metri, iar rampele dintre ziduri - 250 metri. Pe pod vor circula tramvaie, iar o statie de tramvai va fi plasata chiar la jumatatea podului.

In cea mai recenta varianta a proiectului, pasajul ar putea trece peste raul Dambovita, prelungindu-se pana in Soseaua Grozavesti, sustin unele surse din Primaria Capitalei.

Presedintele Comisiei de Transporturi si Infrastructura Urbana din Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Stefan Pirpiliu, considera ca realizarea Pasajului Basarab va rezolva problemele de circulatie existente in prezent in zona, reducand totodata si poluarea generata de aglomeratia de pe partea carosabila.

Acesta mai spune ca lucrarile la Pasajul Basarab nu ii vor afecta pe bucurestenii din zona. Daca astazi ar exista pasajul, atunci numarul autovehiculelor care l-ar traversa zilnic ar fi de 39.000. In anul 2015, traficul ar urma sa urce pana la 61.000 de autovehicule pe zi.

Traian Basescu a facut din constructia pasajului o tema majora in disputa cu consilierii PSD si primarii de sector, care au incercat sa blocheze proiectul. Mircea Geoana a propus, in campania pentru alegerile locale din 2004, ca Gara de Nord sa fie mutata la Basarab, pentru a scapa de pasajul "Basescu".