Comisia Europeana a avizat patru contracte privind reabilitarea DN 6 pe tronsonul Bahna-Lugoj, din cadrul Coridorului IV paneuropean, cu o valoare de 62 milioane euro, si un acord de 6,9 milioane euro pentru sase poduri feroviare pe ruta Bucuresti-Fundulea, toate proiectele beneficiind de finantare ISPA.

Consortiul format din firmele Garboli Conicos si Tirrena Scavi va moderniza soseaua Bahna-Mehadia si va construi varianta de ocolire a localitatii Mehadia, in baza unui contract cu o valoare de 18,4 milioane euro. Aceleasi firme vor reabilita si tronsonul Mehadia-Domasnea, lucrarile necesitand fonduri de 8,4 milioane euro.

Potrivit unui comunicat comun al Delegatiei Comisiei Europene in Romania si al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, firma elena Pantechniki va moderniza portiunea Domosnea-Caransebes si inelul de centura al localitatii Domosnea, pentru 23 de milioane de euro.

Al patrulea contract va fi incredintat consortiului de firme elene Efklidis-Aegek, lucrarile vizand reabilitarea sectiunii de drum Caransebes-Lugoj.

Contractul are o valoare de 11,6 milioane euro.

Uniunea Europeana va finanta 75% din costurile fiecarui contract, iar bugetul de stat va asigura restul fondurilor. Lucrarile vor fi efectuate in termen de 31 de luni si vor beneficia de o perioada de garantie de 2 ani. Toate contractele vor fi incheiate miercuri.

UE urmeaza sa finanteze, tot prin ISPA, si reabilitarea tronsoanelor Drobeta-Turnu-Severin-Bahna si variantele de ocolire a localitatilor Plugova si Caransebes.

In programul ISPA este cuprinsa si reconstruirea a sase poduri de cale ferata de pe tronsonul de cale ferata Bucuresti-Baneasa-Fundulea.

Firmele Arcada si Vega ‘93, ambele din Romania, vor reabilita patru poduri de cale ferata si vor construi doua poduri feroviare, pe o alta varianta de traseu, in baza unui contract cu o valoare de 6,89 milioane euro.

Lucrarile vizeaza asigurarea unor viteze de 160 de kilometri pe ora pentru trenurile de calatori si de 120 de kilometri pe ora pentru cele de marfa.

Executia lucrarilor va dura 24 de luni. Firmele de constructii vor asigura o perioada de garantie de 12 luni. Pentru acelasi tronson de cale ferata, primele patru contracte, cu o valoare totala de 76 milioane euro, au fost semnate in luna iunie.