Deschid acest topic in ideea ca pe moment (si pe urmatorii 20 de ani) problema infrastructurii rutiere a Romaniei este una dintre cele mai importante pe care le avem.

Am fost nevoit recent sa fac mai multe drumuri in tara, in special intre Cluj si Bucuresti si am realizat urmatoarele "performante": Cluj-Tg Mures (sub 90 km) 2 ore, Brasov - Bucuresti (150km) 3 h 40 min, Ploiesti - Brasov (90km) 2h.20', Tg.

Mures - Cluj - 1h 40', Cluj-Buc (470 km) pe Valea Oltului 10h! Am o masina foarte buna si aproape noua, am experienta mare in condus si ma consider un tip care conduce repede (Erau vremuri cand faceam Cluj-Bucuresti in 5 ore).

E drept ca am circulat ziua, in timpul saptamanii, dar ce naiba se intampla? Saptamanile trecute, circulatia intre Ardeal si Muntenia a fost practic barata, pe Valea Oltului circulatia fiind deviata pe la Curtea de Arges, pe VAlea Prahovei se circula la Posada pe 1 fir (pentru o lucrare de kk la un pod de 10metri!) pe la Intorsura Buzaului nu se putea accesa sudul.

Circuland cu 20km pe ora in coada care serpuia de la Sinaia spre Predeal si admirand inscriptiile de pe vagoanele trenurilor de marfa care urcau pe langa noi cu 30 km/h nu am putut sa nu ma gandesc la zecile, sutele de tir-uri din coada nu cu ura, ci cu mila.

Oamenii aia trebuie sa ajunga de la A la B intr-un timp dat, altfel ei, patronii lor si proprietarii marfurilor pierd, cu totii, o gramada de bani. Nu ma mira ca transportatorii externi isi planifica cursele pe Serbia si e si normal sa fie asa.

Inca dinainte de razboaie (razboaiele din Yugoslavia) pe acolo se facea transportul rutier spre Turcia si Grecia, doar aveau autostrazi si drumuri de 1000 de ori mai bune decat ale noastre. Romania a profitat doar de necazul vecinilor, fara insa sa fie in stare sa puncteze sau sa invete ceva.

(am scris intr-un topic ca acest llucru se datoreaza in mare parte si genialului ministru al transporturilor care a fost Basescu) Ce a oferit Romania rutierilor care s-au indreptat cu atentia si camioanele spre noi? Sicane la frontiere, motorina proasta si drumuri de tara care serpuiesc alene prin toate catunele, populate cu carute, biciclete si "RABE" care se taraie cu 40 km/h.

Nu s-au cheltuit bani pe drumuri? Oho! Numai gunoiul Bucuresti - Pitesti a fost refacut de t-spe ori, la scoruri de autostrada noua. Au mai pompat bani si in "Autostrada Soarelui", o alta duma, de data asta fara cap si fara coada, inceputa de Ceausescu, o autostrada care ani in sir a deservit doar satele din SAI, Ialomita si Calarasi.

Am vazut ca acum politicienii sunt ingrijorati ca UE nu ne mai da bani de autostrada. Ingrijorarea nu e insa pentru lucru in sine - de care pe politicieni ii doare in 14, doar sunt atat de tarani incat habar nu au ce e aia - ci de banutii pe care nu ii mai pot fura prin capuse conduse de rubedenii si colegi de partid.

Si dai, si lupta! Ca, vezi Doamne, proiectul Bechtel e de vina! Hai sictir! Mai enervant e ca sunt uni care si pun botul la textul asta. Croatia a facut pana acum mii de km de drumuri si autostrazi de cel mai inalt nivel. Sarbocii, dupa 15 de ani de razboaie si embargouri sunt deja mult inaintea Romaniei.

Cu cati bani s-au furat in tara asta (vezi numai recentul scandal Necolaiciuc - apropos, pariati ca individul nu va fi legat niciodata?) se puteau face 5 autostrazi, care sa acopere toata tara, si macar am fi avut un argument pentru a face din Romania un nod de comunicatii sud-est european, cu toate investitiile aferente...

Cris