Dupa materialul „DA NO NE mai aburiti atata cu reclame mincinoase”, publicat in numarul trecut al „Saptamanii Financiare”, am avut parte de reactii din cele mai diverse, insa majoritatea erau aprobatoare, ceea ce denota ca publicul este agasat de agresivitatea reclamelor prin intermediul carora faimosul producator de iaurturi a inundat audiovizualul romanesc.

In ce ne priveste, ramanem la parerea ca spotul la Activia se afla la limita sau chiar in afara legii, insa asteptam sa se pronunte asupra acestui aspect cei indreptatiti sa o faca.

Constientizand, in cele din urma, ca lipsa de comunicare nu poate aduce nimic bun, cei de la Danone ne-au contactat dupa publicarea articolului si, in afara „bombardamentului” informational la care ne asteptam, ne-au oferit raspunsul la o intrebare care ne macina de multa vreme: Iolanda Prunache, cercetatorul de la Danone care apare in spotul pentru iaurtul cu ProVitae, exista in realitate sau

este un personaj fictiv?

Ei bine, raspunsul este pozitiv. Iolanda este cercetator la Danone, mai precis sefa Laboratorului de Cercetare-Dezvoltare si in chiar ziua vizitei noastre la sediul companiei a fost avansata in pozitia de manager al departamentului Calitate si Siguranta Alimentului.

Am cunoscut-o pe Iolanda Prunache si putem depune marturie ca seamana suficient cu personajul din reclama, este o doamna absolut normala si… foarte emotiva.

Nu-i place celebritatea si a acceptat sa ne acorde un scurt interviu, poate doar pentru a tine sus stindardul companiei, care iesise cam sifonat din „confruntarea” cu „Sapta-mana Financiara”, fapt ce rezulta si din raspunsurile mai mult decat corecte pe care ni le-a dat.

Atata timp cat i-am pus la indoiala existenta, este de datoria noastra sa va prezentam cum stau lucrurile in realitate. Asadar, doamnelor si domnilor, „Regina iaurturilor”, Iolanda Prunache!

Cand te simti bine, esti si frumos, si destept”

Rep: Ce v-a determinat sa va angajati la Danone? Va placea iaurtul?

Iolanda Prunache: Imi placea iaurtul fiindca, la momentul angajarii, Danone era deja pe piata cu iaurturile importate din Ungaria si Polonia.

Acum imi plac si mai mult pentru ca, lucrand in cercetarea de produs si tehnologii, am contribuit la realizarea multora dintre ele. Dar nu e unicul motiv al dorintei mele de a lucra la Danone: am vrut sa lucrez intr-o companie cunoscuta, serioasa, responsabila, cu un sistem industrial si de management la nivel de varf.

Rep: Apropo de iaurt. Pe dumneavoastra v-a convins reclama in care jucati rolul principal? Dar pe membrii familiei dv.?

Iolanda Prunache: N-as fi aparut in clip daca nu as fi fost convinsa de adevarul afirmatiilor pe care le rostesc acolo. Familia mea stie de mult, si nu doar de la mine, ca iaurtul este un aliment plin de calitati, un secret al sanatatii active si al longevitatii.

Fiindca nu toti consumatorii au avut prilejul sa afle cat de benefic este acest aliment, continui sa cred ca este bine sa fie informati despre aceasta.

Rep: Cate iaurturi mancati pe zi si de care? Dar familia dv.?

Iolanda Prunache: Cate? Eu nu le numar: mananc mult iaurt, din marcile existente deja pe piata si din produsele noi pe care le pregatim pentru lansare. Pentru acasa, copiii umplu cosul la supermarket cu iaurturile „facute la mami la serviciu”.

Rep: Dat fiind ca reclama in care apareti dv. se difuzeaza cam pe toate posturile TV, intr-o frenezie, ati devenit, intr-un fel, vedeta. Va recunoaste lumea pe strada? Va cer vanzatoarele de la magazine autografe?

Iolanda Prunache: Nu am dorit sa devin vedeta si nici nu ma consider ca atare. Am primit dovezi de interes din partea oamenilor cu care ma intalnesc pe strada, dar erau la adresa iaurtului, nu a persoanei mele.

Rep: Fiind cercetator, considerati ca proprietatile curative ale iaurturilor sunt atat de importante pentru a fi promovate in detrimentul celor organoleptice?

Iolanda Prunache: Iaurtul este un aliment sanatos, nu un medicament. Nimeni nu pretinde ca el ar avea proprietati curative. Iaurtul este parte necesara a unei diete corecte, care este o conditie sine qua non a bunei functionari a organismului. Contributia sa la bunul mers al unor procese fiziologice e cunoscuta de sute de ani.

Acum, cu mijloacele stiintifice si analitice moderne, noi intelegem mai profund mecanismele sale de actiune si suntem capabili sa le optimizam eficienta. E bine, deci, sa informam consumatorii despre aceste beneficii, care se adauga unui gust bun.

Rep: Notorietatea pe care ati capatat-o ca urmare a reclamei a contat in avansarea de care ati avut parte saptamana trecuta?

Iolanda Prunache: In compania noastra criteriile de promovare sunt altele. In cercetare-dezvoltare inveti multe, intampini fel de fel de probleme si, daca poti, gasesti solutiile. Eu am putut, in cele mai multe dintre cazuri. Am dorit o promovare care sa imi permita sa raman sa lucrez pentru Danone in Romania.

Rep: Iaurturile fabricate in Romania sunt la fel cu iaurturile fabricate in Franta? E aceeasi reteta, e aceeasi calitate?

Iolanda Prunache: Standardele de calitate in Danone Romania sunt la fel de stricte ca in Franta sau in alte tari in care Grupul Danone desfasoara activitate de productie.

Caracteristicile organoleptice sunt insa adaptate cerintelor consumatorilor locali, de aceea noi facem multe teste de consumator asupra produselor in curs de dezvoltare, pana cand avem confirmarea ca ele sunt pe placul consumatorilor nostri.

Parerea lor este fundamentala in stabilirea variantei finale de reteta. In viata de toate zilele, produsele noastre sunt controlate cu rigurozitate, pentru a le asigura o calitate corecta si constanta.

Rep: Daca mancam iaurt, devenim mai destepti? Dar mai frumosi?

Iolanda Prunache: Cand te simti bine, esti si frumos, si destept. Eu am facut deja reclama la iaurt…