Daca sunteti unul dintre zecile de milioane de utilizatori ai Yahoo si vi s-a solicitat sa faceti upgrade la programul Yahoo Messenger in aceasta saptamana, fiti cu ochii in patru: update-ul, descarcat in varianta implicita, va poate aduce mai multi „oaspeti” nedoriti pe calculator.

Cea mai recenta versiune a Yahoo Instant Messenger (YIM) se lauda cu functii avansate de apeluri telefonice prin Internet, intr-un upgrade „recomandat” de Yahoo.

Prin acceptarea upgrade-ului cu butonul „Yes”, utilizatorul se poate bucura de o interfata mai atragatoare a programului cu butoane pentru accesul rapid la chat, blog, schimb de fotografii sau apelarea unui utilizator online. Programul are chiar si „smiley”-uri noi.

Toate aceste schimbari se afla in categoria celor la care un utilizator se poate astepta. Ceea ce nu asteapta utilizatorul obisnuit sunt insa celelalte componente pe care le instaleaza upgrade-ul, daca nu este suficient de atent.

Prin acceptarea instalarii „typical” a YIM with Voice, acesta va instala de asemenea Yahoo Search Toolbar cu anti-spyware si anti-pop-up, shortcut-uri de desktop si system tray, ca si Yahoo Extras, care va insera link-uri Yahoo in browserul Internet Explorer.

Clientul de IM contine de asemenea functia „live words”, care afiseaza automat un icon atunci cand utilizatorul selecteaza cuvinte online si le leaga apoi de rezultatele Yahoo Search, definitii sau utilitare de traduceri online ale Yahoo.

In plus, upgrade-ul va schimba homepage-ul utilizatorului si functia de auto-search, care vor fi directionate automat spre Yahoo.

Pentru a evita toate aceste schimbari nedorite, utilizatorul trebuie in mod activ sa aleaga instalarea „custom” si sa deselecteze cinci casute cu optiuni.

Purtatoarea de cuvant a Yahoo, Terrell Karlsten, spune ca toate aceste servicii sunt utile si valoroase pentru utilizatorii Yahoo. Acest punct de vedere nu este insa impartasit si de aparatorii intimitatii online, care spun ca tacticile Yahoo de „gherila” in promovarea produselor software gratuite sunt dezamagitoare.

Ray Everett-Church, analist la PrivacyClue, spune ca, desi Yahoo are o intreaga istorie in aceasta privinta, de data aceasta a mers prea departe.