Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a prezentat miercuri, noul proiect tehnic pentru constructia Pasajului rutier Basarab.

Valoarea investitiei se ridica la 67 de milioane de euro. Lucrarile ar putea incepe in primavara viitoare si ar dura 3 ani.

In varianta noua a proiectului, pasajul Basarab are o lungime de 1900 m. Vor fi construite legaturi cu pasajul in zonele Grivita, Calea Plevnei si Splaiul Independentei, va fi largit podul de la Grozavesti cu sapte metri carosabil si trei metri trotuar, va fi realizata o conexiune de tip cale ferata - tramvai - pasaj in zona Garii de Nord.

Pasajul Basarab va pleca dintr-o rampa de acces din Bd. Nicolae Titulescu in apropierea intersectiei cu Bdul Alexandru Ioan Cuza, va supratraversa Calea Grivitei, apoi liniile ferate, Bdul Dinicu Golescu, pana la Sos. Orhideelor. El va supratraversa si intersectia Plevnei - Orhideelor - Giulesti si podul Grozavesti existent, revenind la sol pe Sos. Grozavesti.

Vor fi instalate linii de tramvai pe pasajul suprateran si va fi creata o noua statie de tramvai deasupra liniilor de cale ferata, accesul calatorilor facandu-se cu ajutorul ascensoarelor sau scarilor rulante.

Prin realizare acestui pasaj autoritatile spera ca traficul in zona va fi descongestionat si vor fi reabilitate strazile Titulescu, Orhideelor, Plevnei, Giulesti.

Primarul capitalei a precizat ca noua solutie va rezolva problemele ridicate de locuitorii din zona Titulescu si a Garii de Nord, respectiv zgomot, poluare, afectarea imobilelor.

Investitia va fi realizata fonduri rezultate din emisia de eurobonduri lansata in aceasta vara pe piata internationala de capital. Videanu a anuntat ca la 15 septembrie se va face publicitate internationala pentru organizarea licitatiei in vederea incredintarii lucrarii unui executant.

Constructia Pasajului Basarab a fost supusa dezbaterii publice in urma cu patru ani, cand Traian Basescu il anuntase ca proiect rutier extrem de important pentru Bucuresti.