Compania Plus Discount, membra a grupului german de distributie Tengelmann, va inaugura la jumatatea lunii noiembrie primele sale 15 magazine de pe piata romaneasca, dintre care trei vor fi amplasate in Bucuresti, a declarat Uwe Klostermann, directorul general al firmei, informeaza Mediafax.

„In urmatoarele sase luni, vom deschide alte 15 unitati, pentru ca in patru ani sa ajungem la un total de 120 de magazine in Romania“, a precizat Klostermann.

Centrele comerciale incluse in prima etapa sunt localizate in Bucuresti (trei unitati), Bacau (trei unitati), Bistrita, Deva, Targoviste, Sibiu (doua unitati), Orastie, Gherla, Navodari si Ramnicu Valcea.

Valoarea programului de investitii alocat pietei romanesti de Plus Discount pana la finele lui 2006 se ridica la 200 de milioane de euro, orasele vizate pentru deschiderea de magazine de tip discounter fiind cele cu minim 30.000 de locuitori. O unitate are o suprafata totala construita de 5.000 de metri patrati, din care 1.

200 reprezinta spatiul de vanzare, iar alti 300 de metri patrati sunt ocupati de depozite si anexe. Fiecare magazin necesita, in medie, o investitie de 1,5 milioane de euro - doar pentru constructie si amenajare, fara a lua in calcul si marfurile.

„Strategia noastra vizeaza amplasarea magazinelor chiar in interiorul oraselor, in cartierele de locuit, si nu in zonele limitrofe“, a spus Klostermann, adaugand ca nici o regiune a tarii nu va fi ocolita de compania germana.

Centrele comerciale vor oferi spre vanzare aproximativ 1.000 de articole - alimente de baza, dar si produse nealimentare, precum electrocasnice sau de uz casnic.

Principalii concurenti ai Tengelmann in Romania vor fi, potrivit lui Klostermann, reteaua Penny Market, operata de grupul Rewe, magazinele miniMax Discount, Billa, dar si unitatile unei alte companii germane care se pregateste sa intre in retailul romanesc - Kaufland.

„Cred ca numarul de magazine pe care le vom deschide inca din prima etapa ne va pozitiona printre lideri“, a mai apreciat directorul general al Plus Discount Romania.

Tengelmann este prezent in 16 tari, operand peste 7.300 de magazine, cu o cifra anuala a vanzarilor de aproape 27 de miliarde de euro. Romania este cea de-a noua tara in care grupul german desfasoara activitati prin intermediul diviziei Plus. La nivel global, magazinele Plus inregistreaza vanzari de aproximativ 8,5 miliarde de euro. (F.M.)