Pe fondul scumpirii pretului combustibililor, Dacia a lansat cu trei saptamani mai devreme modelul Logan pe motorina, care se vrea o versiune economica, pentru buzunarele romanilor. Desi ar parea o strategie de adaptare a ofertei la nevoia de economii a cumparatorilor, Dacia Renault a scumpit in aceasta saptamana si masinile alimentate cu benzina.

Astfel, modelul Logan cel mai slab dotat, Ambiance, s-a scumpit de la 5.980 la 6.230 euro, iar cel mai scump, Ambition, a ajuns la 8.750 euro, fata de 8.450 euro. Purtatorul de cuvant al Dacia, Sergiu Sepciu, explica acest gest prin aprecierea leului fata de euro. In orice caz, variantele pe benzina costa cu 8,750.000 - 10.500.

000 lei lei vechi mai mult ca in urma cu doua luni, in functie de autoturism. "Aceasta scumpire a fost gandita de la inceputul comercializarii Daciei pe piata romaneasca. Mai intai se pun preturi mai mici pentru a se cuceri piata, apoi se scumpesc putin cate putin. Asa nu se supara nimeni. Este o tehnica comerciala raspandita.

Nu vedeti ca la masinile care nu au succes, se ofera discounturi uriase numai pentru a se vinde" ne spune analistul auto, Dan Vardie. Pe de alta parte, scumpirea Loganului face interesante ofertele second-hand de masini straine. Pe diverse site-uri cu oferte de masini la mana a doua, un Opel Astra pe benzina sau chiar pe motorina din 2000-2001 nu depaseste 8.500 euro.

"Daca este mai bine sa-ti cumperi un second-hand sau o masina de tip Logan a deschis o discutie foarte aprinsa in revistele automobilistice din Europa. Totusi o masina noua e o masina noua, ai o garantie" spune analistul auto Dan Vardie.

Incepand de ieri este comercializata noua versiune Logan, echipata cu motorul Diesel 1.5 dCi 65 CP. Cei care vor cumpara acum, vor primi masinile incepand din data de 4 octombrie 2005.

Loganul Diesel pastreaza denumirile diverselor modele de la versiunile pe benzina: Ambiance, Preference si Laureate. Lipseste modelul de top Ambition. Logan Ambiance 1.5 dCi se vinde cu un pret de 7.270 de euro. Versiunea Preference se comercializeaza la pretul de 7.970 de euro. Logan Laureate 1.5 dCi poate fi achizitionat la pretul de 8.670 de euro. Aceasta versiune nu se afla la comercializare.

Data de deschidere a comenzilor pentru aceasta versiune va fi comunicata ulterior. "Sunt surprins de aceste preturi. Ma asteptam la preturi mai mari, de peste 9.000 de euro. Cred ca astfel Dieselul va avea succes pe un anumit segment de cumparatori" ne spune Dan Vardie.

Fata de modelele pe benzina, modelele pe motorina au avantajul ca au un consum mai redus, dar o parte din atuuri este anulata de costul mai ridicat al produsului si al echipamentelor si accesoriilor. Pentru modelul de baza Ambiance diferenta de pret intre modelul pe benzina si cel pe motorina este de 36.669.300 lei.

Consumul mixt al motorului de 75 CP cu care este echipata versiunea pe benzina este de 6,8 litri, iar a motorului pe motorina este de 4,8 litri. La actualul pret al motorinei de 33.200 si al benzinei de 36.900, recuperarea diferentei de pret se face dupa 30.000 km. Mai mult vopseaua metalizata in cazul variantei pe motorina este de 265 euro, fata de 195 euro, varianta pe benzina.

Aceasta cu toate ca suprafata masinii nu se schimba in cazul celor doua motorizari. "Masina trebuie aleasa in functie de necesitatile familiei. Daca se fac peste 25.000 de kilometri anual, merita sa-ti cumperi o masina pe motorina. Daca faci 10-15.000 kilometri, atunci masina pe benzina ramane o solutie. Lucrurile acestea au fost intelese de soferii din Romania.

Cum rezulta din statistici, piata Diesel pierde din viteza" spune Dan Vardie.