In timp ce romanii scot din ce in ce mai multi bani din buzunare pentru a-si face plinul la masini, OMV – proprietarul de la Petrom, cica nu mai poate de grija lui Patriciu si a celorlalti competitori din piata.

Desi foloseste titei romanesc in proportie de 60%, Petrom nu comercializeaza carburanti mai ieftini de teama ca celelalte companii petroliere de pe piata sa nu intre in faliment, acestea fiind nevoite sa importe toata cantitatea de titei de procesat, evident la preturi internationale.

Aceasta este gogoasa pe care a servit-o fara sa clipeasca jurnalistilor presedintele Grupului OMV, Wolfgang Ruttenstorfer.

Inflexibil, asa cum ii sade bine unui capitalist calit in zeci de ani de economie de piata, seful OMV a incercat sa-i convinga pe ziaristi ca daca Petrom ar reduce preturile la benzina si motorina ar insemna ca face o politica de dumping fata de competitorii sai, precum Rompetrol sau Lukoil.

Aproape sa-ti smulga lacrimi, nu alta, fata asta umana a capitalismului, cand competitorul se arata preocupat de soarta concurentei, dar si a firavei economii de piata din Romania, care numai prin astfel de masuri ferme poate fi consolidata… Si, normal, ar fi de-a dreptul nepatriotic din partea romanilor sa nu puna si

ei umarul, luna de luna, platind preturi din ce in ce mai mari la combustibili.

Unde o fi fost grija de competitori in momentul negocierii contractului de privatizare? Atunci nu s-a mai pus problema avantajului competitiv pe care il dobandea OMV ca unic exploatator al titeiului romanesc? Daca asa sta treaba, cum ne explica dl.

Ruttenstorfer, de ce n-a propus ca exploatarea titeiului romanesc sa se faca proportional cu cota de piata si de catre competitorii Petrom? Competitia corecta ar fi fost asigurata, iar romanii ar fi avut parte de benzina mai ieftina.

Asa, preturile sunt mari la toate companiile, iar "neloiala" este numai cresterea profiturilor, care are un potential substantial mai mare de crestere la Petrom - OMV decat la celelalte companii.