Rezultatul scrutinului din Germania a avut ecouri imediate asupra economiei mondiale. Drumul lung pe care Germania ar putea sa-l parcurga in vederea formarii unui guvern nou, i-a facut pe investitori sa priveasca cu reticenta soliditatea monedei europene.

Astfel, Euro a pierdut teren in fata majoritatii monedelor de referinta, inregistrand o scadere de 10 pence in fata lirei sterline, iar raportul euro/dolar a ajuns la cel mai apropiat nivel fata de minimul consemnat in luna iulie, respectiv 1,2137 dolari pentru un euro.

Potrivit Financial Times formarea unei coalitii de guvernare compusa din Uniunea Crestin Democrata si Partidul Social Democrat ar duce la o slaba implementare a reformelor economice propuse in campania electorala si astfel stabilitaea euro ar fi compromisa pe plan mondial.

In conditiile in care Germania este unul din pilonii Europei, reactiile politice nu au intarziat sa apara. Presedintele Comisiei Europene, Manuel Barroso a facut astazi apel la formarea cat mai rapida a unui Guvern de coalitie declarand: "Germania este motorul Europei. Fara o Germanie dinamica, Europa nu se va redresa.

Succesul reformei europene depinde si de sustinerea Gernmaniei care reprezinta tara membra UE cu cea mai puternica economie

Jurgen Thumann presedintele Federatiei Germane a Industriilor(FGR) a declarat ca mediul de afaceri din Germania are nevoie de stabilitate si o directie clara a reformelor economice.

Reprezentantul FGR a mai afirmat ca in conditiile unui mediu de afaceri incert nu este exclus ca marii producatori sa-si mute afacerile in zone mai favorabile din acest punct de vedere si cu costuri de productie mai avantajoase".

Rezultatul alegerilor a afectat si producatorii germani de masini. Cotatiile companiei DaimlerChrysler s-au depreciat cu 2,5% in timp ce ale lui Volkswagen au scazut doar cu 1,9%.

Nici companiile de utilitati nu au avut rezultate mai bune.Actiunile gigantilor E.On si RWE au scazut la randul lor cu aproximativ 3.5%, parerea specialistilor fiind ca trendul descendent va continua si in perioada urmatoare.

In urma acestei evolutii negative, mediul politic german este supus la presiuni si din partea reprezentantilor producatorilor de masini(VDA).Astfel ei ii someaza pe reprezentantii celor doua partide sa ajunga la un numitor comun in ceea ce priveste eventualele reforme pe care le vor adopta.Bernard Gottschalk presedintele VDA a declarat pentru agentia AFX ca este devreme sa se pronunte asupra efectelor pe care alegerile le vor avea asupra industriei auto.

Klaus Zimmerman directorul Institutului National de Cercetari Economice din Germania este de parere ca eventualitatea unificarii platformelor celor doua partide este putin probabila, dar in cazul in care s-ar aplica, efectele ar fi benefice.