Ce-i frumos la Frankfurt nu doar neamtului ii place

de     Gandul
Marţi, 20 septembrie 2005, 0:00


Derulat o data la fiecare doi ani, alternativ cu Paris-ul, Salonul Auto de la Frankfurt atrage atentia intregii lumi datorita mixului de noi modele lansate aici si conceptelor prezentate in premiera absoluta.

Nici editia cu numarul 61 nu face exceptie, marii fabricanti de masini incercand sa se impuna cu masini pentru toata lumea. Lasam practicul pe data viitoare. Astazi va prezentam tot ce-i mai frumos la Frankfurt.

La Frankfurt, Audi dezvaluie lumii un automobil prin care restabileste standardele in segmentul SUV-urilor de lux. Audi Q7 combina ingenios sportivitatea, versatilitatea, tehnologia sofisticata si caracterul luxos specific clasei premium.

Cu o lungime de 5,086 mm si un ampatament de 3,002 mm, cu o latime de 1,983 mm si o inaltime de 1,737 mm, Q7 este cel mai spatios dintre SUV-uri. Pe randurile de scaune individuale, interiorul poate primi pana la sapte ocupanti. Pentru propulsie, Q7 a fost dotat cu un V8 FSI de 4,2 l de 350 CP si un 3.0 TDI / sase cilindri, 233 CP.

In standard, noua vedeta de la Audi are tractiune integrala permanenta Quattro. Cu aceasta, masina este la fel de practica si de sigura atat in on-road, cat si in off-road. Audi Q7 va fi pe piata incepand cu sfarsitul acestui an.

Mercedes S-Klasse

Mercedes-Benz S-Klasse schimba generatia. Noul model de lux de la Mercedes va fi prezent in showroom-uri din toamna acestui an. De mai bine de cinci decenii litera "S" desemneaza in gama Mercedes masini care si-au dobandit o aura speciala conferita de tehnologia inteligenta si de calitatea ireprosabila.

Noul S-Klasse continua nu doar traditia, ci vine cu multe inovatii in materie de securitate si confort. In primul rand, masina este mai mare decat predecesoarea sa. Ca lungime, este disponibila in doua variante: 5.076 sau 5.206 mm, cu 33, respectiv 43 mm mai mult decat vechiul S Klasse. De asemenea, noul model este mai lat cu 29 mm si mai inalt cu 16 mm.

O adevarata opera de arta o reprezinta noul sistem direct de comanda cu ecrane color. Cu ajutorul lui soferul poate controla mai usor echipamente precum TV/DVD, telefon, sistem de navigatie etc. O noutate o reprezinta si sistemul Direct Select, pentru operarea cutiei de viteze cu 7 trepte 7GTronic.

Noul S-Klasse este dotat cu patru propulsoare, trei dintre ele fiind noi. Alaturi de V6 3,5 l de 272 CP este disponibil un nou V8 de 388 CP. Cu cel din urma masina prinde suta de km in 5,4 sec. Celelalte sunt un V6 CDI 231 CP, iar pentru S 600 exista un V12 de 517 CP.

Lamborghini Gallardo Spyder

La doi ani de la lansarea versiunii coupe, Automobili Lamborghini a prezentat la Frankfurt noul Gallardo Spyder. Este cel de-al patrulea model al aces-tei marci de superclasa. Spyder nu este doar versiunea descoperita a coupe-ului, ci este un model nou-nout.

Se remarca, desigur, prin design, dar si prin sistemul unic de deschidere si inchidere a pavilionului textil, care, pentru a fi pliat, utilizeaza compartimentul motor. Motorul si transmisia au fost si ele complet revizuite. In acest caz, motorul V10 dezvolta acum 520 CP, in timp ce treptele cutiei de viteze au fost scurtate, rezultand performante mai bune.

Directia a devenit mai precisa, iar suspensiile au fost mai bine calibrate, pentru a prelua torsiunile sasiului din aluminiu. La fel ca restul gamei, Spyder beneficiaza de transmisie integrala permanenta, sistem multimedia, camera video pentru marsarier, piele perforata etc.

Gallardo Spyder atinge 314 km/h cu pavilionul inchis si 307 cu pavilioniul pliat si accelereaza de la 0 la 100km/h in 4,3 secunde.

Bugatti Veyron 16.4

Dupa mai bine de patru ani de dezvoltari succesive, Bugatti Veyron 16.4 este gata pentru productia de serie. Cel mai exclusivist sport car din toate timpurile paseste pe urmele legendarelor Bugatti - acele inegalabile si neinvinse masini de curse din anii 20 si 30 care au ramas pana astazi printre cele mai apreciate creatii auto.

Bugatti Veyron 16.4 este construit in Molsheim-Dorlisheim, orasul francez unde acum aproximativ un secol Etore Bugatti incepea sa realizeze visul de o viata, acela de a deveni constructor de automobile. Veyron va fi produs intr-o serie limitata de 300 exemplare, aparitia sa marcand din punct de vedere tehnic, automobilul sport al secolului 21.

Caroseria este tip monococa, din fibra de carbon, soferul si pasagerul fiind protejati aditional de airbaguri. Anvelopele au fost create de Michelin special pentru Veyron, acestea trebuind sa reziste la viteze de pana la 400 km/h.

Pentru o apasare aerodinamica optima, Veyron are instalat un eleron posterior, care, in cazul franarii, actioneaza ca o parasuta aerodinamica. Motorul este un W16 din aluminiu, o adevarata opera de arta a tehnologiei moderne.

Porsche Panamera

Porsche se dezvolta, incercand sa schimbe statutul de constructor conservator. La Frankfurt publicul a putut admira noul model Panamera, un sport-coupe de lux cu patru locuri si patru usi. Ca si in cazul lui Cayenne Panamera va avea motorul amplasat frontal, iar transmisia va fi, ca si la restul modelelor, pe rotile din spate.

Aparitia pe piata a versiunii finale a acestui model, ce va rivaliza probabil cu Ferrari Scaglietti, este prevazuta pentru 2009, productia urmand a fi demarata in orasul Leipzig, impreuna cu Cayenne si Carrera GT. Panamera reprezinta a patra serie de modele pentru Porsche, dupa 911, Boxster si Cayenne.

Jaguar XK

Prin prezentarea la Frankfurt a noului XK, Jaguar inaugureaza o noua era in gama sportivelor sale. Masina continua traditia masinilor sport frumoase si puternice, care beneficiaza de o tehnologie moderna si numeroase aspecte practice menite sa creasca placerea de a o pilota.

Noul XK este un 2 + 2 clasic ce inlocuieste precedentul model lansat in 1996. Caroseria este in intregime din aluminiu, fiind foarte rigida si mult mai usoara decat a precedentului model. Comenzile intuitive vor face deliciul soferilor : acces fara cheie, buton de start si lumini automate.

XK este propulsat de un V8 de 4,2 aspirat, de 300 CP, iar transmisia se realizeaza prin intermediul unei cutii secventiale cu sase trepte. Jaguar XK atinge o viteza maxima de 250 km/h si accelereaza de la 0 la 100km/h in 5.9 secunde.

O singura veste mai putin buna : pentru cei care s-au indragostit deja, masina vine pe piata abia la anul.



















54 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version