MasterCard, al doilea mare emitent de carduri de pe plan mondial, ar putea avea in circulatie, pana la sfarsitul anului, circa patru milioane de carduri "pay pass".

Citibank, HSBC si Key Bank au inceput sa ofere carduri echipate cu un cip pe frecventa radio, care permite clientilor sa achite cumparaturile prin simpla trecere a cardurilor prin fata unui aparat de citire, amplasat langa casele de marcat.

Noile carduri vor fi mai usor de utilizat decat numerarul, acesta fiind unul dintre produsele pe care compania se bazeaza pentru a-si majora veniturile si profitul. Este unul dintre succesele tehnologice pe care compania a reusit sa le obtina in vederea cresterii gradului de folosire a cardurilor.

MasterCard, ale carui carduri sunt distribuite de peste 1.000 de banci, si-a anuntat saptamana trecuta planurile de lansare a unei oferte publice initiale.

In prezent, MasterCard negociaza cu firmele ce ofera servicii de telefonie mobila posibilitatea transformarii telefoanelor in dispozitive de efectuare de plati.

Desi in SUA aplicatia care permite astfel de operatiuni este inca analizata, succesul din strainatate arata ca serviciul este agreat de consumatorii tineri si activi.

Totodata, MasterCard are in vedere colaborarea cu Google, care a anuntat recent ca intentioneaza sa intre pe piata internationala de plati. Nici Google, nici alte companii de acest fel nu au bazele de date pe ale MasterCard sau ale bancilor, fapt ce constituie un avantaj competitiv.