Ca si in cazul motorizarilor pe benzina, Renault a apelat la un propulsor deja verificat pe modelele sale pentru versiunea diesel a Daciei Logan. Cu o cilindree de 1,5 litri, supraalimetat si cu o injectie foarte moderna, cu rampa comuna, motorul dezvolta 65 CP la 4.000 rpm.

Pentru un proprietar de Logan pe benzina, automobilul arata la prima vedere identic, numai logo-ul "1,5 dci" anuntand ca avem de-a face cu o versiune diesel.

Nici in interior lucrurile nu sunt prea diferite, caci, pentru a reduce costurile, Dacia a folosit acelasi instrumentar de bord, cu turometrul gradat pina la 8.000 rpm, fara zona rosie. Numai la rotirea cheii in contact, un indicator suplimentar cere putina rabdare, pina la incalzirea bujiilor incandescente.

La pornirea la rece, motorul este relativ zgomotos, situatie care se remediaza in citeva minute, cind se atinge temperatura optima de functionare. Desigur, el ramine pe toata durata utilizarii mai zgomotos decat versiunile pe benzina, insa este un mare pas inainte comparativ cu Solenza 1,9 D.

Datorita unui cuplu motor de 160 Nm, disponibil la turatii joase, automobilul este capabil de reprize convingatoare in cazul unui regim normal de utilizare, intre 2.000 si 3.000 rpm.

Potrivit indicatorului de bord, Logan dci a atins pe autostrada viteza de 160 km/h, ceea ce depaseste cifra declarata de constructor. Bineinteles, marele avantaj este consumul de combustibil, pe care Dacia il anunta la un nivel mediu de 5,8 litri la 100 km parcursi.

Pe parcursul testului, efectuat intr-un regim destul de alert, computerul de bord a afisat o cifra de 7,1 l/100 km. Pretul pentru versiunea de baza, Ambiance, este de 7.270 euro.