Primul drive-test cu modelul Dacia Logan pe motorina a avut loc ieri. In ciuda motorului mic, masina s-a descurcat bine. Chiar si la depasirea vehiculelor mari. In schimb, la viteze foarte mari, tinuta de drum nu mai este la fel de stabila ca in cazul variantelor pe benzina.

Loganul pe motorina se comporta bine pina la 140 de km/h, dupa aceea devine instabil, cel putin pe ploaie. Consuma insa putin. Insa cel mai important lucru pe care l-am remarcat este ca are suficient demaraj pentru a depasi rapid chiar si vehiculele lungi.

Noul propulsor este potrivit pentru caracterul familial al masinii, nefiind insa prea puternic. Consumul mediu anuntat de constructor este de 4,8 litri de motorina la suta de kilometri.

In regim extraurban masina consuma, conform specificatiilor producatorului, 4,3 litri, iar in regim urban 5,8 litri.

Scump pe trafic lent

Modelul testat era in versiunea de echipare Laureate, avind astfel computer de bord ce afisa, printre altele, consumul mediu si instantaneu. In afara orasului, la viteza de 90 de km/h ceea ce spune constructorul despre consum se confirma, 4,3 litri la suta de kilometri. Insa la 120 la ora Logan diesel consuma la drum intins 6,4 litri de motorina.

Insa intr-un trafic greu in oras, bara la bara, computerul de bord a aratat ca masina ia chiar si 10 litri.

Per total impresie buna

Cuplul mare, de 160 Nm, disponibil la doar 2.000 de rotatii pe minut, face ca masina sa se descurce bine in depasiri. In test s-a reusit chiar si depasirea unor TIR-uri fara mari dificultati. Loganul diesel nu este foarte zgomotos, cel putin pentru un model pe motorina. Fata de benzina, Logan diesel este totusi evident mai zgomotos, in special la acceleratii puternice.

In exploatarea de zi cu zi, zgomotul nu va deveni un impediment prea mare pentru cei care vor cumpara diesel, acestia fiind mai ales interesati de un consum mic.

Pentru soferii care vor si performante, va ramine totusi o urma de regret ca Renault nu a decis montarea aceluiasi motor, dar in treapta superioara de putere, cu 80 de cai.

Pret mai mare

Motorul are 1.461 de centimetri cubi si dezvolta 65 de cai-putere la 4.000 rpm. Acest motor este luat de pe Clio. Motorul este produs la Valladolid, in Spania, si este doar montat la Mioveni. Logan diesel este disponibil in trei versiuni de echipare. Acestea sint: Ambiance, Preferance si Laureate.

Ambiance are in standard airbag pentru sofer, sistem electronic anti-demaraj, centuri in trei puncte si pretensionate plus inchidere centralizata. Pretul acestei versiuni este de 7.270 de euro. Pe lista de optionale gasim doar directia servoasistata si radiocasetofonul cu doua boxe.

Nivelul de echipare superior, Preferance, ofera in plus, in standard servodirectie, airbag pentru pasager, geamuri electrice in fata, radiocasetofon cu doua boxe. Pretul este de 7.970 de euro. Laureate are in plus aer conditionat, faruri de ceata, retrovizoare exterioare reglabile electric, radiocasetofon cu patru boxe, computer de bord si scaunul soferului reglabil pe inaltime. Costa 8.670 de euro.

Florin Cepraga, Alexandru Gugoasa