Pe 18 septembrie, in Piata Unirii, Red Bull Flugtag, proiectul la care Agentia Din Splaiul Independentei 70 si Bautura Care Da Aripi au lucrat aproape un an, s-a incheiat cu succes: 80.000 de spectatori au venit sa vada cum cateva zeci de aparate de zbor complet anapoda, decoleaza de pe o rampa de 6 metri, si aterizeaza fortat in Dambovita.

"Ziua Zborului", spectacolul aviatic pe care Red Bull il da in peste 20 de tari a avut loc si in Romania.

"Ideea de a zbura intr-o masinarie creatie proprie, care aduce mai degraba a OZN decat a avion, ii apartine intemeietorului marcii Red Bull, Dietrich Mateschitz, care si-a dorit ca acest eveniment sa fie sansa de afirmare a celor cu umor, imaginatie si ceva veleitati de pionieri ai aerului.

In cazul nostru, fara sa punem si membrii echipelor, au fost 36 de astfel de temerari. Dintr-un total de aproape 300 de aplicanti, au fost alesi cei care ne-au trimis cele mai spectaculoase schite", ne spune Ioana Albu, brand-coordinator Red Bull.

Pentru Headvertising, Flugtag a fost cel mai laborios proiect Red Bull de pana acum. "Am inceput sa lucram din noiembrie anul trecut. A fost un "antrenament" la sloveni, unde am aflat la ce sa ne asteptam si cum se face, dupa care a inceput lungul sir de intalniri la agentie, client si Primarie.

Pentru ca nici o "veioza zburatoare" sau "camila cu pene" nu poate sa sara in Dambovita fara un lung sir de aprobari.", povesteste Mircea Staiculescu.

Pe partea creatie au fost doua etape. Prima, in primavara, a fost chemarea celor care vor sa participe. A doua a fost invitatia pentru toata lumea. Ambele cu spot, radio, flyer, poster. Si ceva materiale "pentru la fata locului". "Pe creatie, Red Bull este un cont destul de strict. Nu poti sa fii aerian nici macar cand ai de scris copy-ul pentru Flugtag.

Tot ce lucram aici este supervizat de Karstner & Partners, agentia lui Red Bull Worldwide. Daca ti-a scapat condeiul, daca ai vreo intorsatura neregulamentara de fraza, scrii din nou. In afara de spotul TV si de radio-uri, care sunt adaptari, restul lucrurilor au fost facute de noi.

Iar daca la creatie nu-ti pui decat tricourile, banner-ele si direct mail-ul, pentru Flugtag trebuie sa pui si alegerea membrilor juriului sau a MC-ului. Toate detaliile unui astfel de eveniment trebuit sa fie in spiritul marcii", spune Serban Alexandrescu, creative director.

Masinaria cu care Headvertising a lucrat acest proiect i-a avut in carlinga pe Ioana Albu, Alexandru Mitoi, Ruxandra Mocanu, Catalin Neagu si Mircea Staiculescu, si a fost proiectata cu ajutorul lui Andrei Besliu (art director), Alexandru Lazar (art director) si Cornel Gologan (copywriter).

Vezi galeria foto