Spotul „Invinge apele" de la TVR a fost bun o vreme, dar acum CNA l-a interzis. Motivatia oficiala este aparitia unui sponsor in spot. Exista insa intrebarea daca nu cumva noua varianta cu Basescu in prim-plan a deranjat. Si aceasta aparitie publica a presedintelui este catalogata ca una propagandistica. Cei care pierd sint insa sinistratii.

In sedinta sa de marti, Consiliul National al Audiovizualului a decis sa ceara televiziunii publice retragerea de pe post a noului spot „Invinge apele", care il are in prim-plan pe presedintele Traian Basescu, pentru ca facea publicitate mascata lantului de farmacii Sensiblu.

Prezenta presedintelui in spot nu este nici ea agreata de Ralu Filip, presedintele Consiliului National al Audiovizualului.

Cu mai multe luni inainte, pe data de 29 aprilie, imediat dupa primul mare val de inundatii, CNA a permis TVR sa difuzeze in astfel de clipuri numele celor care contribuiau in vreun fel la campania de stringere de fonduri pentru sinistrati.

Reprezentantii TVR au precizat pentru „Cotidianul" ca spotul a fost deja retras, dar ca vor purta un dialog cu CNA pentru a rezolva situatia, pentru ca au considerat adresa din 29 aprilie o derogare de la prevederile legale privind publicitatea mascata.

Inca o campanie a presedintelui?

Clipul nou a creat insa si o alta discutie, legata de prezenta presedintelui. Mai multe voci din presa s-au intrebat daca Traian Basescu participa doar pentru a impulsiona stringerea de fonduri, sau o face si pentru a-si creste propriul capital de imagine. Campania de stringere de fonduri prin achizitionarea de bratari va avea de cistigat mult prin simpla prezenta a presedintelui in spot.

Pe de alta parte, si imaginea acestuia are beneficii prin participarea la campanie, mai ales ca presa a avut multe izbucniri atintite catre felul in care oficialitatile s-au implicat in tragedia romanilor loviti.

Presedintele CNA Ralu Filip a precizat ca retragerea spotului a fost ceruta din cauza publicitatii mascate, dar, ca opinie personala, a declarat ca nu este de acord cu prezenta presedintelui in spot.

„CNA a hotarit ca spoturile ce promoveaza oameni politici nu pot fi difuzate in afara perioadelor de campanie electorala si in opinia mea Traian Basescu este acum primul om politic al tarii", a spus Ralu Filip.

Televiziunea romana l-a vrut pe Basescu

Din punctul de vedere al Constitutiei Romaniei, presedintele Basescu nu este insa om politic, ci om de stat.

Implicarea sa in probleme de guvernare i-au creat insa aceasta imagine de om politic, pentru ca fara rezerve a jucat pe scena politica de o parte sau de alta a unor dezbateri, de mai multe ori fiind acuzat din ambele tabere ale scenei politice de depasire a atributiilor sale constitutionale.

„Am impiedicat si pe altii sa apara in diferite campanii sociale, asa ca acelasi regim trebuie sa i se aplice si domnului Basescu", a continuat Filip. El a mai precizat si ca subiectul a fost discutat in sedinta CNA, dar ca problema nu a fost supusa la vot.

Presedintele a avut un discurs in care spunea ca „Eu sint un om care nu poarta bijuterii, bratari, port un elastic albastru (…) este semnul de solidaritate al romanilor cu cei care si-au pierdut casele…" .

O declaratie de imagine specifica lui Basescu, facuta insa in cadrul unei conferinte de presa, si nu pentru spot. Realizatorii de la TVR au cerut si au primit acordul Presedintiei pentru a folosi imagini de la aceasta conferinta. De altfel, Cotroceniul s-a spalat pe miini.

„Este clipul Televiziunii Romane, asa ca Televiziunea Romana trebuie sa-si prezinte pozitia in aceasta problema", a declarat purtatorul de cuvint al Presedintiei, Adriana Saftoiu.

Basescu se vinde bine

Imaginea lui Traian Basescu este insa una care vinde foarte bine, si nu numai programe politice, dar si programe de televiziune. El apare in spoturile promotionale ale mai multor emisiuni de dezbateri, printre care „Nasul" lui Radu Moraru la postul B1 TV si „Miezul problemei" a lui Madalin Ionescu la National TV.