Aceasta este masina care, la sfarsitul acestei luni, va atrage o multime de lume la standul Mitsubishi din cadrul Salonului Auto de la Tokyo. Avand numele de cod "Concept-X", acest model musculos este conceptul care se afla la baza modelului Lancer Evolution X, ultimul dintr-o serie ce a facut istorie si in raliuri, care se va produce incepand din 2007.

Surse din cadrul Mitsubishi au confirmat ca acest concept este "foarte apropiat" de versiunea de serie, care se va pune in vanzare cam undeva la jumatatea anului 2007. Designul urmeaza indeaproape linia initiata de conceptul Sportback, prezentat luna trecuta la Salonul Auto de la Frankfurt.

Specialistii Mitsubishi au decis totusi sa adauge versiunii Evolution o doza de agresivitate, prin prizele de aer de pe capota, spoilerul fata ceva mai mare, un difuzor mai pronuntat si un eleron mare, stil WRC. Spre deosebire de plasticul care se regaseste in cabinele multor masini sport din prezent, asteptati-va si aici la o adevarata evolutie.

Oricum, Mitsubishi incearca sa ne convinga ca Evo nu va incerca sa urce o clasa pentru a se bate cu BMW M3 sau Audi S4. Pentru obtinerea cailor putere se pare ca se va folosi formula familiara de motor cu 4 cilindri in linie, de doi litri si turboalimentat - care va produce cel putin 300 CP - si care va respira prin cele doua prize de pe capota, nu doar printr-una, ca pana acum.

Insa cert este ca Evo X va beneficia de un motor complet nou, batrana versiune 4G 63 - care a propulsat modelele Lancer inca din 1992, de la Evo I - urmand a fi in sfarsit retrasa.Forta noului motor va fi transmisa la toate cele patru roti prin intermediul unei versiuni actualizate a sofisticatului sistem Mitsubishi de tractiune integrala.

Acesta va incorpora un diferential central activ si un control activ al directiei, pentru o tractiune si o manevrabilitate cat mai bune.