Daca despre nemti se spune ca sunt economi si atenti la cheltuielile pe care le intreprind, cel mai puternic Golf din istorie face nota discordanta. Volkswagen a lasat la o parte toate calculele financiare pentru a crea o masina de exceptie.

O noua editie a celui mai puternic Golf din istorie. Un model sport: 250 cai-putere, tractiune integrala, viteza maxima 250 km/h. Modelul de top al gamei Golf va fi prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt

Este cel mai puternic Golf din toate timpurile. Golf R32, propulsat de un motor care dezvolta 241 CP, a fost lansat pentru prima data in august 2002. A fost nu doar una din cele mai "fierbinti" masini de pesosele, dar si una din cele mai bine vandute. De 3 ori mai mult decat s-a estimat. Astfel se anunta un viitor stralucit pentru successor.

Acum vine noul R32, dezvoltat pe baza generatiei Golf V. De data aceasta, sub capota va fi montat un propulsor ce dezvolta 250 cai-putere. In plus, tractiunea integrala permanenta 4MOTION promite, inca o data, o tinuta de drum excelenta. Noul model va fi prezentat oficial cu ocazia celei de-a 59-a editii a Salonului Auto de la Frankfurt (12-25 septembrie).

Prevanzarile in Romania au inceput deja, primul model urmand a fi livrat in octombrie 2005 in Romania. Preturile incep de la 25.773 Euro CIP pentru varianta de cutie manuala.

Din exterior, cel mai bun Golf din toate timpurile poate fi recunoscut nu doar prin logo-ul R32. Similar cu predecesorul sau, noul Golf are un designsi o echipare originale. Golf R32 atinge o viteza de varf de 250 km/h (limitat electronic)si este dotat fie cu o cutie de viteze manuala cusase trepte, fie - optional - cu o cutie de viteze cu ambreiaj dublu (DSG).

Echipat cu DSG, "R32" este chiar mai rapid: 6,2 secunde in loc de 6,5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Totodata automobilul este neobisnuit de usor de manevrat.

Din fata, noua generatie R32 poate fi recunoscuta imediat prin unicitatea grilei radiatorului, de forma unui scut. Sub numarul de inmatriculare este localizata o priza de aer centrala pentru puternicul motor V6 3,2 litri. Alte doua deschideri largi se afla de o partesi de alta a grilei radiatorului, pentru a permite unei cantitati mari de aer sa intre spre compartimentul motor.

Spre deosebire de toate celelalte versiuni Golf, guri de admisie se afla in zona inferioara si cea laterala a aripii frontale, aceasta din urma vopsita in aceeasi nuanta ca si caroseria. Liniile admisiei sunt continuate pe partea laterala a masinii pana la aripa posterioara.

Spatele de la Golf R32 are o bara complet vopsita in nuanta masinii. Pe mijlocul sectiunii apare forma unui difuzor, de culoare neagra. Cele doua tevi de esapament cu sectiunea de evacuare rotunda sunt facute din otel inoxidabil cromatsi sunt plasate central, una langa alta, integrate in aripa spate.in lateral ies in evidenta jantele de 18 toli, din aliaj usor (model Zolder).

Ele au 20 de spitesi continua designul rotilor de la prima generatie a modelului. Dispunerea spitelor permite observarea etrierelor vopsite in albastru, a franelor cu discuri de 345 mm (diametru) in fata, respectiv de 310 mm in spate.

Anvelopele 225/40 poarta designul de forma literei Y conceput pentru pneurile de mare viteza, ce pot rula in siguranta la 300 km/h. Un spoiler spate de mare dimensiuni asigura o buna apasare aerodinamica, astfel incat rotile sa aiba contact permanent cu suprafata drumului.

Tinuta de drum foarte buna se datoreaza si jantelor de 18 toli, dar si tinutei de drum cu caracter sport, masina fiind coborata cu 20 milimetri.

Conceputul sportiv al Golf R32 este o caracteristica a intregului vehicul. La interior: instrumente distinctive, scaune sport, pedale din aluminiusi elemente speciale de natura sportiva. Volanul sport, cu piele perforata pentru o mai buna aderenta,si levierul schimbatorului de viteze stau ferm in mainile celui aflat la comenzile unui R32.

Versiunea de top R32 pune la dispozitia cumparatorului o gama larga de dotari standard: aer conditionat automat (Climatronic), sistem audio RCD 300 cu zece difuzoare, sistem antifurt plus, ecran multifunctional, oglinda retrovizoare interioara cu efect antiorbire, senzori de ploaie, monitorizare a presiunii in pneurisi program complet de siguranta:sase airbag-uri, ESPsi asistare a franarii. Oferite de asemnea in dotarea standard sunt farurile bi-xenon.

Gama Golf: Modelul Volkswagen Golf detine primul loc in statisticile europene in ceea ce priveste numarul de vehicule inregistrate. Nu numai atat: nici o alta masina in segmentul acesta nu ofera o gama asa de ampla de motoare. Prin introducerea versiunii Golf R32, gama cuprinde propulsoare cu puteri cuprinse intre 75 CPsi 250 CP.

Daca includem si R32-V6, atunci avem un total de zece motoare in oferta -sase pe benzinasi patru diesel.