Industria globala a showbizului si a mass-mediei va ajunge la o valoare de aproape 1.800 de miliarde de dolari in 2009, conform unui studiu realizat de PriceWaterhouseCoopers.

Si peste patru ani SUA va avea cea mai mare piata media din lume: 690 de miliarde de dolari. In schimb, industria americana va creste cu o rata anuala mult mai mica decit in ultimii ani, in jur de 6%. In aceeasi perioada, regiunea din Asia-Pacific va creste de doua ori mai repede.

Copilul minune al mediei sint jocurile pe calculator care, pina in 2009, vor creste exponential, atit in ceea ce priveste valoarea industriei, cit si ritmul de dezvoltare. PriceWaterhouseCoopers motiveaza aceasta previziune prin explozia vinzarilor de console, accesul la Internet si investitiile in publicitatea online.

Potrivit studiului, industria muribunda a muzicii se va revigora si ea, in primul rind prin distributia online si ringtonurilor de la telefoanele mobile.

Cu toate acestea, pirateria va continua sa creasca si in urmatorii ani, o crestere a vinzarii de CD-uri originale inregistrindu-se doar in SUA si America Latina.

Analistii se asteapta ca numarul gospodariilor care detin un DVD-player sa ajunga la 304 milioane, iar a celor care au acces la Internet la 321 milioane. Pe de alta parte, radiourile si presa scrisa sint domeniile cu cea mai mica viteza de crestere din industria media.