Impresionant, uluitor, dinamic- mai multe cuvinte pot descrie noua Astra. Liniile armonioase si caroseria robusta sunt motive de inspiratie pentru sofer. Tehnologia este priectata sa impresioneze.

Carl-Peter Forster, presedintele GME: ,,Suntem foarte multumiti de aceasta recunoastere a angajamentului GM catre siguranta. Totusi, rezultatele noastre bune la testele de deformare reprezinta doar o parte din munca intensa de dezvoltare depusa in domeniul sigurantei. "

Astra cu cinci usi testata de Euro NCAP este un exemplu tipic al filozofiei Opel de siguranta. Pachetul de siguranta extensiv va fi de asemenea valabil si pentru Astra Caravan.

Echipamentul de siguranta include sistemul de protectie SAFETEC ce presupune dotari active si pasive de siguranta cum ar fi o caroserie rigida cu zone de deformare controlata, sasiul IDS cu ESPPlus, sistemul de control al tractiunii TCPlus, sistemul de control al franarii in curbe (CBC – Cornering Braking Control) si sistemul ABS cu asistenta la franare.

Alte elemente suplimentare ale sistemului SAFETEC sunt airbag-urile frontale si laterale pentru sofer si pasagerul din dreapta, centurile de siguranta cu prindere in trei puncte pentru toate scaunele, sistemul de decuplare a pedalei in caz de impact (PRS – Pedal Release System) si coloana de directie ajustabila pe inaltime si adancime.

Airbag-urile cortina pentru scaunele din fata si din spate, tetierele active pentru scaunele din fata, pregatirea pentru montarea scaunului pentru copii ISOFIX completeaza sistemul de protectie SAFETEC. Semnale vizuale si acustice avertizeaza pasagerii scaunelor din fata sa cupleze centura de siguranta.

Euro NCAP realizeaza trei teste de impact diferite. Un impact frontal de 64 km/h cu o bariera deformabila ce are rolul de a simula un alt autovehicul; un impact lateral cu o bariera deformabila la o viteza de 50 km/h si un impact lateral la o viteza de 29 km/h cu un stalp.

Folosind manechine special create pentru asemenea teste, sunt masurate fortele potentiale care actioneaza asupra soferului (si pasagerul scaunului din dreapta, in cazul unui impact frontal). Partenerii Euro NCAP sunt Comisia Europeana, ministerele de transport din Germania, Olanda si Marea Britanie si clubul automobilistic german ADAC.