"Talk-show-ul care a spart piata"

de     HotNews.ro
Luni, 17 octombrie 2005, 0:00

Mihai Radulescu, realizatorul emisiunii Prim Plan

Un talk-show de pe TVR1, lansat la inceputul lunii, este marea surpriza a grilelor de toamna pe zona emisiunilor de gen. PRIM PLAN are o medie de 5 puncte de rating, pe "urban mare", dupa doua saptamani in care a inregistrat si medii de peste 7 puncte de rating.

Sunt cifre caracteristice mai degraba filmelor sau productiilor de divertisment decat talk-show-urilor de pe piata, care in cele mai bune cazuri ating rating-uri de 2-3 puncte.

PRIM PLAN este o surpriza nu numai sub aspectul audientei; de luni pana joi, dupa de la 20.15 pana la 21.00, ceea ce se vede pe postul national este o emisiune vie, cu ritm si nerv, axata pe o tema fierbinte, cu o ampla desfasurare de forte: invitati in studiou,
transmisii directe si legaturi telefonice. Un program care iese din
tiparul - si chiar din rutina - unui talk-show clasic.

Oferta de programe a TVR 1 precizeaza, alaturi de titlul
emisiunii: moderator Mihai Radulescu, producator Raluca Stroe
Brumariu. Hotnews.ro a stat de vorba cu cei doi realizatori,
pentru a afla mai multe despre emisiunea care a luat - prim-planul pietei de talk-show de televiziune.

Mihai Radulescu: Incercam sa impunem un altfel de program informativ, ceva intre breaking-news si talk-show, altfel spus intre stire (de mare impact) si dezbatere. Raspundem in primul rand acelor oameni care vor sa afle mai mult despre evenimentele care le afecteaza viata, despre cele care ii preocupa cu adevarat.

"Mai mult" inseamna pentru noi mai multe unghiuri din care sa surprinzi subiectul. Am vazut deunazi, pe un post de televiziune, cazul Romanita Iovan tratat suparator de unilateral.

Moderatori si invitati deopotriva se intreceau in a-l apara pe sotul care
a impuscat hotul. Omeneste, ii puteai intelege pe realizatorii talk-show-ului respectiv, dar profesional in nici un caz. Noi nu vrem public de conjunctura, ci oameni convinsi ca tratam onest un subiect sau
altul. Ori asta presupune automat existenta mai multor puncte de vedere, de preferinta contradictorii. Cum bine se stie, progresul apare doar acolo unde exista competitie. Nu poti avansa nici pe calea intelegerii unui eveniment daca cei implicati se rezuma doar la "recitarea" propriilor pozitii si nu la confruntarea acestora.

In sfarsit, cred ca formatul emisiunii ne reprezinta si pe noi, cei care
am gandit gandit acest proiect si formam echipa de baza. Eu si Raluca
suntem oameni cu 10-15 ani de munca in presa scrisa si la televiziune,
exclusiv in regim de stiri, de actualitate. Formam o echipa solida, rodata deja la o emisiunea din primavara , STIREA ZILEI, ne intelegem si ne completam excelent din punct de vedere profesional.

Acolo unde e cazul - si de multe ori este - ne consultam cu sefa Directiei Stiri, Rodica Culcer, cea care are si meritul de a-si fi "adjudecat" acest segment orar din prime-time pentru o astfel de emisiune.

Echipa pe care ne bazam este insa mai mare, pe masura desfasurarii de forte pe care o reclama conceptul emisiunii: editorul Mihaela Ivan, seful logisticii Mihai Murgu, oamenii de imagine, colegii reporteri de la stiri.

Personal, ma bucur ca am pasit cu dreptul, dar deocamdata putem vorbi doar despre un inceput de succes. Adevarata provocare este aceea de a ne mentine in fruntea audientelor de talk-show. Si cred eu ca vom putea atinge aceasta performanta daca vom fi - lasati pe post - si ajutati de post.

Raluca Stroe Brumariu: Incercam la PRIM PLAN sa scoatem cat mai mult dintr-o stire de interes, astfel incat sa-I dam de gandit celui din fata micului ecran. Modul in care exploatam subiectul este, dupa mine, un atu al emisiunii: direct, dinamic, fara analiza sterila, cat mai aproape de intrebarile si preocuparile oamenilor. N-avem prejudecati , nu evitam nici o tema de discutie.

Un subiect important poate fi si rezultatul unui meci de fotbal, chiar si o crima - si am facut deja astfel de emisiuni.

Abordarea acestuia ii da ceea ce se cheama greutate. Un eveniment
fotbalistic, de pilda, poate atinge si latura financiar-economica, asa cum un eveniment de factura politista la prima vedere poate avea si o
dimensiune morala, una psihologica, alta sociala. Ne straduim, asadar, sa imbogatim subiectul - nu este vorba despre o operatie artificiala, pentru ca vorbim de acele subiecte esentiale, din capului locului bogate in implicatii, altfel n-ar intra in aria noastra de reocupare.

Ceea ce incercam este sa le developam cat mai bine, mai corect si pe intelesul tuturor. Sa le oferim oamenilor faptele in diversitatea lor. Ne punem in locul celui din fata televizorului, ne intrebam ce-ar vrea el sa stie, iar uneori chiar curiozitatea noastra, a realizatorilor, ne indeamna sa dezvoltam un subiect anume.

Este o intreprindere dificila, atunci cand trebuie sa surprinzi un subiect deosebit de complex in 40 de minute. Dar ne incurajeaza linia permanent ascendenta a audientei pe fiecare emisiune.

Mai mult sau mai putin, emisiunea creste constant si are varful de
audienta la final. Faptul ca oamenii nu pleaca din fata televizorului, ci
din contra, inseamna pentru noi ca intreprinderea dificila de care vorbeam trebuie si merita facuta. Si o facem.

















76 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri