Emblemele cluburilor de fotbal vand orice

de     Gandul
Miercuri, 19 octombrie 2005, 0:00


Tricoul tau preferat cu atacantul Claudiu Niculescu – 800.000 de lei. Fanionul tau alb-visiniu cu inscriptia „Forza Rapid", 150.000. Un pix pe care scrie Steaua, numai bun sa iei cu el un autograf de la Radoi - 25.000. Dragostea pentru fotbal – nepretuita. Sau cel putin asa ar putea spune o reclama.

Cluburile de fotbal incep sa invete sa faca bani buni din dragostea suporterilor. In tarile in care fotbalul este o industrie de sute de milioane de euro, pretul de transfer al unui jucator-vedeta este amortizat in cateva luni doar din vanzarea de tricouri care poarta numele sau.

Daca un tricou cu numele si numarul jucatorului este vandut cu preturi intre 80 si100 de euro, cele care poarta semnaturile vedetelor (Beckham, Ronaldo, Ronaldinho) ajung sa coste si 500 de euro.

In Romania vanzarile de tricouri-replica si produse cu insemnele cluburilor nu au ajuns inca sa amortizeze preturile de transfer ale vedetelor noastre, insa vanzarea merge destul de bine pentru ca magazinele cluburilor sa se sustina singure.

Acesta este si cazul celor trei mari cluburi bucurestene, Steaua, Dinamo si Rapid, unde numarul mare de suporteri permite o vanzare constanta de produse in timp.

Seturi de ceai „rapidiste"

La Rapid functioneaza de ceva vreme magazinul din incinta stadionului, unde pe langa fanioane si jobenuri alb-visinii sunt la mare cautare tricourile-replica ale jucatorilor, in special cel al atacantului Daniel Niculae.

Cu toate acestea, magazinul online al clubului este foarte bine pus la punct, oferind tricouri personalizate sau accesorii cu insemnele clubului. Pe langa incaltaminte, fanioane si sepci, suporterii pot cumpara si seturi de cesti pentru ceai cu emblema Rapidului sau scrumiere si ceasuri.

Lenjerii de pat cu „cainii rosii", un milion de lei
Clubul Dinamo dispune de un magazin in Soseaua Stefan cel Mare si de un punct fix la tribuna 0, unde, in timpul meciurilor, pot fi procurate produse cu insemnele clubului.

De asemenea, alte doua magazine urmeaza sa fie deschise in curand. Un reprezentant al departamentului de marketing din cadrul clubului ne-a declarat ca din gama larga de produse puse in vanzare, cea mai mare cautare o au tricourile-replica.

In momentul de fata, Claudiu Niculescu pare sa fie cel mai apreciat jucator dinamovist printre suporterii alb-rosii, tricoul cu numarul si numele sau fiind cel mai bine vandut.

In trecut insa, cea mai mare cerere era pentru tricoul lui Danciulescu, jucator care s-a transformat, la un moment dat, din inamicul tribunelor intr-un idol al „cainilor". Cererea este mare si pentru tricourile altor jucatori dinamovisti, ca Florentin Petre sau Zicu. Costurile pentru producerea acestor articole sunt suportate in intregime de club.

Perioadele de profit alterneaza cu sezoane in care vanzarile merg mai putin bine.

Sursa noastra din departamentul de marketing spune ca atunci cand echipa are evolutii bune, produsele cu insemnele clubului incep sa aiba o mai mare cautare.

Bunul mers al afacerii depinde si de perioada anului (in vacanta de vara vanzarile scad), insa in apropierea sarbatorilor de iarna, articolele incep din nou sa fie cautate.

In afara tricourilor-replica, a steagurilor si a fularelor, magazinele clubului ofera si articole ce pot fi facute cadou: lenjerii de pat cu „caini rosii", la un milion de lei, cravate alb-rosii, la 500.000 de lei, sau chiar casete si CD-uri cu melodii dedicate echipei Dinamo (Stefan Banica jr. este un fan dinamovist care isi canta echipa).

Pe langa magazinele fixe, clubul din Stefan cel Mare dispune si de asa-zisul Dinamobil, un camion care insoteste echipa in majoritatea deplasarilor si care funtioneaza ca un magazin pe roti.

Bineinteles, in orase precum Timisoara sau Craiova, unde echipa Dinamo este detestata, Dinamobilul nu insoteste echipa, pentru a se evita incidentele.

Mijlocasul Pancu, tricoul cu nr. 1 la Besiktas din ratiuni comerciale
Produsele cu imaginea echipelor mari de fotbal aduc profituri de milioane de euro in tarile in care „sportul rege" este de mult timp o industrie.

Despre Beckham, jucator a carui imagine de cel mai sexy sportiv este mai apreciata decat talentul de fotbalist, s-a spus ca a fost adus la Real Madrid tocmai pentru a se obtine profit din vanzarea de tricouri cu numele sau.

In tarile asiatice, unde Beckham a devenit un idol al adolescentelor, orice produs care poarta numele sau imaginea jucatorului se vinde ca painea calda, generand profituri de milioane de euro. Vanzarea de accesorii legate de fotbal mai tine cont insa si de anumite evenimente, bine speculate de departamentele de marketing ale cluburilor.

In sezonul trecut al campionatului din Turcia, jucatorul roman Pancu a fost nevoit sa treaca in poarta echipei sale Besiktas, toti goalkeeperii fiind indisponibili. Clubul a speculat imediat momentul, vanzand zeci de mii de tricouri cu numele lui Pancu si cu numarul 1, al portarului, pe spate.

In urma acestei intamplari, Pancu si-a schimbat definitiv numarul de pe tricou, acesta ramanand cel purtat in mod traditional de portar.

Radoi, stelistul nr. 1 la tricouri vandute

La fel ca Dinamobilul „cainilor", Steaua dispune de o furgoneta care insoteste echipa in deplasari. In august a fost chiar o campanie, caravana „Suporter Steaua", in care furgoneta a trecut prin cele mai importante orase ale tarii.

Un reprezentant al clubului ne-a declarat ca toate produsele au fost vandute, furgoneta intorcandu-se de fiecare data goala in Bucuresti. Cel mai cerut tricou-replica a fost cel al lui Radoi, stelistii avand suporteri in toata tara.

De asemenea, clubul Steaua ofera posibilitatea suporterilor sa achizitioneze tricouri personalizate, unde cumparatorul isi alege numarul de pe spate si unde este imprimat numele sau.

Produsele sunt expediate prin curierat rapid, in cazul in care cumparatorii sunt din alte orase decat Bucuresti. Pe langa tricourile replica, fanii stelisti pot cumpara de la steaguri si fulare, de purtat la meciuri, pana la costume pentru bebelusi in culorile si cu insemnele clubului.

CFR Cluj isi deschide afacerea in doua saptamani

Dupa ce au umblat prin toata Europa, in Cupa Intertoto, cu un pumn de insigne la ei, spre mirarea tuturor, si au ridicat din umeri prin tara atunci cand fanii le cereau un fular sau o caciula, sefii CFR Ecomax s-au decis si, din toata saracia, dupa cum spune presedintele Iuliu Muresan, au de gand sa deschida un

magazin propriu. Clubul a inchiriat un spatiu in centrul Clujului, pe strada Eroilor, si a comandat deja sute de obiecte promotionale de la furnizori interni: fulare, sepci, chibrituri, brelocuri, odorizante pentru masina etc.

Iuliu Muresan ne-a declarat ca in urma solicitarilor din partea parintilor, vor exista si obiecte destinate copiilor (tricouri, rechizite) inscriptionate cu simbolurile echipei feroviare.

Deocamdata, tricouri de joc nu se vor gasi in magazin, deoarece sunt realizate in Italia si sunt scumpe, dar pe masura ce magazinul isi va acoperi cheltuielile, acestea vor fi comandate. Preturile nu au fost stabilite inca, dar urmeaza, in cateva zile.

„Am vrut de mult sa o facem, dar nu am avut bani, dar acum ne-am decis sa facem un efort, pentru ca ne opreste lumea si ne cere. Si acum, cand am fost in Bucuresti, m-a oprit lumea pe strada si in magazin", a spus Iuliu Muresan. Presedintele CFR spera ca magazinul sa fie deschis in doua saptamani. (C. Berceanu)

Universitatea Craiova a ramas fara magazin de prezentare

Magazinul de prezentare al clubului oltean a fost inchis odata cu preluarea Universitatii Craiova de catre Adrian Mititelu de la Dinel Staicu.

Astfel, inca din luna iunie, suporterii olteni care doresc sa-si cumpere postere cu idolii lor sau sa poarte aceleasi haine cu jucatorii divizionarei „B" Universitatea Craiova nu mai pot face acest lucru de pe strada Unirii si trebuie sa mai astepte ca noua conducere a clubului sa deschida un nou magazin.

Acest lucru se va intampla, conform unor surse din cadrul clubului oltean, in luna noiembrie a acestui an, intr-un centru comercial din Craiova. (Ionut Parvulescu)

















1084 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi