Google a mai gasit o sursa de profit: piata imobiliara

de     HotNews.ro
Luni, 24 octombrie 2005, 0:00


Aveti parinti sau bunici la tara? Nu v-ar placea sa-i puteti vizita mai des? Daca orarul incarcat nu v-o permite, tehnologia va pune la indemana o varianta nesperata de a vedea ulita parinteasca fara a va ridica din fotoliul de acasa - Google Earth.

Serviciul lansat recent de cel mai mare motor de cautare online, Google, este folosit de tot mai multi oameni, pentru tot mai multe genuri de activitati. Iar ideile nu sunt deloc putine.

Chiar daca in Romania Google Earth este deocamdata o necunoscuta aproape totala, serviciul capata tot mai multa consistenta pe pietele occidentale, unde a inceput sa treaca de la faza de surpriza interesanta la cea de oportunitate de business.

Google Earth este un serviciu care combina harti virtuale 3D cu imagini preluate din satelit, rezultand un glob pamantesc virtual pe care utilizatorul il poate "roti" pentru a vizualiza imagini din orice zona geografica.

Cea mai noua aplicatie este piata imobiliara. Google se afla in discutii avansate cu CoStar Group, cel mai mare furnizor de informatii imobiliare din Statele Unite, relateaza Mercury News.

Care este ideea din spatele colaborarii? Numeroasele date in format digital despre cladiri detinute de CoStar vor fi integrate cu serviciul de harti digitale interactive al Google, pentru a le oferi celor care cauta cladiri de cumparat sau inchiriat imagini luate din satelit cu locatia respectiva.

Teoretic, acest gen de aplicatii este posibil si pe piata romaneasca, unde imaginile sunt preluate pentru unele zone de la o inaltime nu mai mare de cateva sute de metri.

Pe piata principala a Google, in Statele Unite, imaginile au adesea o rezolutie suficient de buna pentru a distinge masinile pe strazi, nu insa si numerele de inmatriculare sau fetele soferilor.

"Google ne-a abordat in urma cu cateva luni si ne-a propus sa colaboram pentru o serie de proiecte. Deja le-am oferit o parte din baza noastra de date", a spus Andrew Florance, directorul executiv al CoStar Group, fara sa precizeze alte detalii despre natura colaborarii.

Acest proiect reprezinta prima implicare a Google in piata imobiliara.
Cu toate ca oficialii Google nu au dorit sa comenteze aceasta posibilitate, initiativa nu este deloc iesita din comun pentru o companie al carei scop declarat este "sa organizeze informatiile existente la nivel global si sa le faca accesibile si utile in mod universal", comenteaza Mercury News.

CoStar Group detine date despre cladiri aflate in 80 din cele mai mari piete imobiliare din Statele Unite si planuieste sa se extinda pentru a acoperi pana la 200 de piete din aceasta tara.

Compania este de asemenea prezenta si in Marea Britanie. CoStar foloseste tehnologii avansate pentru colectarea datelor despre cladiri: echipe specializate pleaca pe teren si fotografiaza zonele vizate, folosind raze laser pentru masurarea dimensiunilor exacte ale cladirilor.

Combinarea datelor CoStar cu tehnologia Google, care permite utilizatorilor sa "zboare" pe globul pamantesc si sa "coboare" pana in anumite orase sau cartiere deschide calea unor posibilitati extraordinare, a mai spus oficialul CoStar.

"Exista multe modalitati prin care datele pot fi puse la treaba", a spus si un analist de la William Blair&Co. "De exemplu, folosind o harta a Google, utilizatorul poate focaliza pe o cladire pentru a afla tot felul de informatii specifice si nu doar pentru a o vedea pe harta."

Un antreprenor ar putea spune "vreau sa vad ce restaurante s-au vandut anul acesta in San Jose - dupa care sa apese cu mouse-ul pe rezultatele cautarii si sa vada locatia cladirilor, cine a cumparat, cine a vandut si cu ce suma", a comentat analistul american.

"In timp ce clientul obisnuit aflat in cautarea unui restaurant italian in zona poate da click pentru a vedea cum arata restaurantul vazut de pe trotuarul de vizavi, in loc sa vada cum arata acoperisul si instalatiile de aer conditionat fotografiate de la inaltime."

Insa datele si fotografiile detinute de CoStar nu sunt deloc ieftine. Unul din clientii sai, o firma de intermediere, plateste 9.000 de dolari pe luna, in timp ce companii mai mari pot plati pana la 20.000 de dolari pe luna, scrie Mercury News.

Astfel, este de asteptat ca si serviciul oferit de Google care face uz de aceste date sa fie unul premium, cu un pret de acces ridicat, sunt de parere analistii.

















38 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version