Cind e vorba despre expunerea pe ecran a generozitatii, sponsorii se inghesuie ca vulturasii la ospat. Dupa generic insa...

Adriana Istodor a fost ziarista la „Evenimentul zilei". S-a stins in vara acestui an, de leucemie. Sotul ei, Valentin Mateescu, a venit in emisiunea lui Radu Moraru ca sa spuna una dintre cele mai meschine povesti despre sufletul romanesc, ala mioritic, generos, care-si intimpina oaspetii cu piine si sare.

Este incredibil cum se poate transforma un caz de caritate supermediatizat intr-un scandal imobiliar al carui litigiu e o garsoniera. Tin minte emisiunea „Surprize, surprize…" de la sfirsitul lui 2004, in care sotul Adrianei a complotat cu Andreea Marin si a reusit sa-si surprinda sotia bolnava cu niste versuri recitate in platou si cu o declaratie de dragoste emotionanta.

Au venit apoi cadourile. Andreea chicotea, si reprezentanta firmei Urban, o blonda platinata, intra in studio si le oferea celor doi soti „cheile noului lor apartament" care, fie vorba intre noi, era o garsoniera. Adica la televizor firma s-a laudat cu o generozitate de doua camere, ca in realitate sa ofere doar una.

Trec lunile, Adriana se stinge, si aflam acum ca firma asta, care s-a grabit sa-si faca imagine pe ultima suta de metri din viata unei muribunde, nici macar nu avea vreo garsoniera in momentul donatiei.

Ca ulterior mortii sotiei, sotul e pe punctul de a fi dat afara din casa de catre fostul sau cumnat, ca primarul Poteras, nervos rau, intervine telefonic si sustine ca o promisiune facuta in direct la televizor nu are valoare juridica.

Da’ valoare etica o fi avind, domnu’ Poteras? Intre timp imi rasuna in cap vocea de mahalagioaica isterica a mamei Adrianei Istodor, fosta soacra a sotului din studio, care zbiera din fundal ca „el n-are facultate".

Acum, dincolo de concluzia lui Moraru cum ca „Urban SA si primarul Poteras au pacalit lumea", la care subscriu, ramine si pentru noi o invatatura de minte: sa fim mai circumspecti fata de sponsorii care se reped la televizor precum vulturii.